Czego się nauczyłem w kawiarni na końcu świata:

refleksje na temat spełnionego życia

Tytuł oryginalny:
What I've learned
reflections on living a fulfilled life,
Autor:
John P. Strelecky
Ilustracje:
Root Leeb
Tłumacz:
Dominika Czekaj
Wydawca:
Aktywa Wydawnictwo-Księgarnia Piotr Witold (2022)
ISBN:
978-83-67150-00-2
Autotagi:
druk
książki
poradniki
powieści

Mądrości, które inspirują ludzi na całym świecie, stają się drogowskazem dla ludzi w każdym wieku. „Każdy ma geniusz. Każdy nauczył się rzeczy, które zmieniły jego życie. Każdy ma coś do powiedzenia innym ludziom. Napisałem tę książkę, ponieważ jestem przekonany, że wszyscy będziemy się rozwijać i czerpać korzyści z dzielenia się tym, czego się nauczyliśmy”. - John Strelecky, autor światowego bestsellera Kawiarnia na końcu świata John zapisywał w zeszycie wszystko, co go zachwycało w podróżach i w zaciszu domu, co skłaniało go do myślenia i inspirowało. A teraz zadaje sobie pytanie: „Czego się nauczyłem?”. Odnoszący sukcesy autor zabiera nas do swojego świata i pozwala uczestniczyć w swoich obserwacjach, pomysłach i spostrzeżeniach na tematy, takie jak: miłość, przyjaźń, relacje, własna jaźń czy natura. Jego przemyślenia stymulują mnóstwo ludzi do działania, a także prowokują do myślenia i zmiany. Każdy czas jest odpowiedni, by poznać twórczość, która może zmienić Twoje życie. John Strelecky przechodzi przez świat z otwartymi oczami. Od niego możemy nauczyć się postrzegać i na nowo odkrywać naszą codzienność w zupełnie nowy sposób [opis wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo