Bajki dla Idy

Autor:
Mikołaj Łoziński
Ilustracje:
Ewa Stiasny
Wydawcy:
Wydawnictwo Dwie Siostry (2025)
Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2008)
Wydaw. Znak (2008)
ISBN:
978-83-240-0981-7, 978-83-8150-630-4
978083-240-0981-7, 978-83-140-0981-7
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
powieści
5.0

Obrażony żółw, gwarek rewolucjonista, mucha żądna przygód… Przewrotne bajki cenionego prozaika bawią i zapraszają do namysłu nad tym, jak to jest być zwierzęciem w ludzkim świecie. Co znajdzie żółw, który postanowił zakopać się pod ziemię, bo jego właścicielka woli od niego komputer? Kogo wybierze pies, którego państwo nie chcą już być razem? Czy bakteria, która zna tylko świat laboratorium, może zobaczyć gwiazdy? I czy delikatne motyle skrzydełka mogą uratować komuś życie? Mikołaj Łoziński, wielokrotnie nagradzany polski pisarz i scenarzysta, z finezją opowiada o mikroświecie zwierzęco-ludzkich relacji. Emocje towarzyszące przygodom nieoczywistych bohaterów równoważy przewrotnym humorem i optymizmem płynącym z wiary w uniwersalne wartości, takie jak przyjaźń, lojalność, współczucie i odwaga. Dopełnieniem jego oryginalnych bajek są ekspresyjne i zabawne ilustracje Ewy Stiasny. „Bajki dla Idy” to czwarty tom serii Filigrany, w której ukazują się książki łączące literacki wdzięk, finezyjne ilustracje i lekką treść pobudzającą do refleksji [opis wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo