Nauka

Tytuł oryginalny:
Learning
Autor:
Helen Mortimer
Ilustracje:
Cristina Trapanese
Tłumacz:
Katarzyna Grzyb
Wydawcy:
Słowne Młode (2022)
Burda Media Polska
Wydane w seriach:
Elementarz ważnych słów
ISBN:
978-83-8251-097-3
Autotagi:
beletrystyka
druk
ikonografia
książki
opowiadania
poradniki
proza
publikacje dydaktyczne
publikacje popularnonaukowe
zbiory opowiadań

Słowa są niezwykle ważnym narzędziem wyrażania siebie i rozumienia świata. Elementarz Ważnych Słów to przyjazna, ilustrowana seria dla przedszkolaków, która wprowadza dzieci w świat Dorosłych Słów. Czasami dzieciom trudno jest zrozumieć, o co chodzi dorosłym, gdy używają abstrakcyjnych pojęć. Książki z tej serii w przyjazny sposób tłumaczą więc, o co chodzi. Budują w ten sposób pewność siebie, zaufanie do języka, umiejętność wyrażania się. Pozwalają zrozumieć kwestie, o których tyle mówią dorośli – zdrowie, życzliwość, zaufanie, rozwój. Z tomu "Nauka" dziecko dowie się, czym tak naprawdę jest uczenie się, dlaczego warto poznawać świat i jak to robić. Na końcu tomu znajduje się lista dziesięciu pomysłów dla rodziców i pedagogów, jak wspierać dziecko w nauce i jak rozbudzać w nim ciekawość. Strategie te wspierają dziecko, ale mogą być wykorzystane również przez dorosłych w ich własnym życiu – bo nauka nie kończy się wraz z dzieciństwem. [nota wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo