Mala M.²

Autor:
Lilka Płonka
Wydawcy:
Akurat (2021)
Wydawnictwo Akurat - Muza (2021)
Muza
ISBN:
978-83-287-2146-3
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
1.0 (3 głosy)

Mala może i znalazła mężczyznę marzeń – a raczej to on ją znalazł – ale równocześnie bezpowrotnie straciła szansę na bezpieczne, spokojne życie. Dawne szaleństwa i wyskoki wydają się teraz synonimem nudnej, bezbarwnej egzystencji i nawet chwile wytchnienia u boku nieodłącznej Zuzki nabierają posmaku kompletnego wariactwa.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Beznadziejna książka. • Autorka miała taką możliwość wybić się na tym rynku za pomocą tej historii a niestety... cóż... • Zmarnowałam parę godzin z życia i nikt mi ich nie odda. • Główna postać książki – Malwina tyko chleje wino. Lampka za lampką, butelka za butelką, beczka za beczką. • W tej książce nie dzieje się NIC poza chlaniem wina, fantazjowaniem o winie, opowiadaniem o winie, zachowaniem po winie oraz tęsknieniem za tym szalonym MAFIOSO polskiej kategorii. Polskiej kategorii czyli jakiej? Szarpnie za włosy, powie wypinaj się mała, a po tym wszystkim powie swojej malutkiej fantazjującej o winku Malwince, że musi się ukryć, bo jej życie jest zagrożone, bo jest jego słabym punktem! A Malwince ugną się kolana, ale spokojnie! Jedzie na Węgry a tam jest wino, więc high life! • Jestem za stara na takie numery. A postać Malwinki to chyba najbardziej samodestrukcyjna postać książkowa ostatnich lat. • Nie, nie, nie i jeszcze raz zdecydowanie nie. • Jeśli chcesz przeczytać opis, opisu, napisany w bardzo opisujący sposób to polecam. 90% to opis wszystkiego!!! i porównywania.... akcji 5%. I erotyka 5%. Treść niemożliwie rozwlekła, brak pomysłu na jakąkolwiek akcję i prostacki język. • Żaden wątek z pierwszej części nie doczekał się zakończenia. • Nudna, nic tam się nie działo ciekawego. Relacja między Ramzesem i Malą wulgarna i chamska. • Tu fabuła praktycznie nie istnieje, a poziom żartów z każdą stroną jest jeszcze bardziej żenujący. • Cóż nie zawsze można trafiać na perełki literackie. • Brak jakiejkolwiek akcji, do historii którą poznaliśmy wcześniej ta książka niestety nic nie wnosi. • Wiem za to, że przy tej części niesamowicie się wynudziłam i szczerze miałam jej po prostu dość. Nic tu ze sobą nie grało, nie miało właściwie większego sensu ani jakiejś ciekawie przedstawionej historii. Jeden wielki chaos. • Czy polecam ? Zdecydowanie czytałam lepsze książki. Niestety ja jej nie polecam, szkoda czasu.
  • Zawiodłam się, wynudziłam i osobiście nie polecam.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo