Edukacja, która zmienia życie:

12 narzędzi umysłu, które rozpalają miłość do nauki

Tytuł oryginalny:
Teaching that changes lives
12 mindset tools for igniting the love of learning,
Autor:
Marilee G. Adams
Tłumacz:
Jan Muranty
Wydawca:
Oficyna Wydawnicza Logos (2016)
ISBN:
978-83-63488-60-4
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
poradniki

Na prośbę pedagogów - fanów bestselleru Myślenie pytaniami - Marilee Adams przedstawia fascynującą metodę tworzenia atmosfery szkolnej przenikniętej ciekawością, kreatywnością i troską. Przy pomocy wzruszającej historii o nauczycielce będącej na granicy wypalenia zawodowego pokazuje, jak wielki wpływ na porozumiewanie się z uczniami, współpracownikami i z nami samymi ma nasze psychiczne nastawienie. Przytacza barwne przykłady, w jaki sposób pielęgnowanie czegoś, co określa „drogą uczącego się”, prowadzi do przełomu w krytycznym myśleniu, komunikacji i współpracy. Ta inspirująca książka zawierająca ćwiczenia, linki do zasobów internetowych i autorską mapę wyboru określającą różne postawy umysłu, dostarcza narzędzi, które naprawdę zmieniają życie, zachęcając zarówno uczniów, jak i nauczycieli do otwartości, kreatywności, skuteczności, wytrwałego rozwiązywania problemów i nieustannego uczenia się.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo