Dręczyciele

Komentarz:
Hanna Kubica
Scenariusz:
Hanna Kubica
Wydawca:
Wydawnictwo Projekt-Kom
Wydane w seriach:
Nie Zamykaj Oczu
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
DVD
filmy i seriale
nagrania wideo

Co trzeci nauczyciel z powodu mobbingu i dręczenia przeżywa codziennie chwile zagrożenia połączone czasami z totalną bezradnością. Opowiadają o tym nasi bohaterowie, nauczyciele - wychowawcy, pedagog i dyrekcja z Zespołu Szkół Ogólnokształcących z Bytomia. Mówią o agresji słownej i czynnej jakiej sami doświadczyli w swojej pracy zawodowej. Z filmu dowiemy się również skąd bierze się tyle negatywnych emocji wśród uczniów, co wywołuje te uczucia i jak sobie z nimi radzić. Grono pedagogiczne dzieli się wskazówkami, jakie sami stosują w pracy i co im pomaga w kontakcie z trudnymi uczniami. Po obejrzeniu filmu uczeń przekona się, że nie warto przeszkadzać nauczycielowi w prowadzeniu lekcji! Że chamstwo i popisy źle się kończą! Młody widz zobaczy i usłyszy opowieść tych, którzy zachowując się niewłaściwie - łamali prawo i ponoszą teraz tego konsekwencje. Do udziału w filmie zaprosiliśmy Hannę Kubicę - pedagoga szkolnego i mediatora sądowego, która, w osobnej części filmu przeznaczonej tylko dla nauczycieli, daje nam receptę na budowanie dobrych relacji z uczniami, ostrzega przed podejmowaniem niewłaściwych kroków, definiuje zagrożenia i ich źródła pochodzenia. Radzi jak unikać aktów agresji, coraz częściej pojawiających sie w naszych szkołach (opis ze strony www.ksiegarniarubikon.pl).
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo