Pojazdy

Inne tytuły:
Vehicles
Autorzy:
Dorota Lipińska
Monika Ufel
Ilustracje:
Joanna Bartosik
Wydawca:
Wydawnictwo Widnokrąg (2021)
Wydane w seriach:
Franek, Frania i Felix
ISBN:
978-83-962038-3-0
Autotagi:
druk
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki
mikrofilmy
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna im. Juliana Ursyna Niemcewicza w Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy - Katalog księgozbioru
4.0

Jak to jest jechać wozem strażackim? Albo płynąć łodzią podwodną? Franek, Frania & Felix to seria kartonówek dla najmłodszych skonstruowana w taki sposób, by otwierała na kontakt z językiem obcym oraz – a może przede wszystkim – dawała przyjemność z obcowania z książką. Można ją czytać po polsku lub po angielsku, a także puścić wodze fantazji i tworzyć własne historie o sympatycznych bohaterach. W tej części serii ćwiczymy wyrażenia związane z poruszaniem się różnymi środkami lokomocji oraz pytaniami o wrażenia z podróży „Jak to jest…?”. Wprowadzone są nazwy pojazdów oraz czynności takie jak: kierowanie, jechanie, pływanie, latanie oraz przysłówki określające wrażenia z podróży. Dzieci widzą Franka, Franię i Felixa w różnych pojazdach – takich na co dzień oraz tych fascynujących (zwłaszcza chłopców) jak koparka, w której jest głośno, łódź podwodna, która jest głęboko czy statek, na którym buja. Czy Felixowi podoba się na statku? O tym można się przekonać, zaglądając do książki. Do książki przygotowane jest nagranie wykonane przez profesjonalnych lektorów, dostępne za pomocą kodu QR. Franek jedzie pociągiem. Frank is driving a train. Jak to jest jechać pociągiem? Szybko! What is like to travel by train? Fast! Frania jedzie śmieciarką. Franny is driving a bin lorry. Jak to jest być w śmieciarce? Troszkę śmierdzi! What is like to be in a bin lorry? It’s a bit stinky! Zabawne, pełne sytuacyjnego humoru ilustracje, zagadki i łatwe do zapamiętania zwroty zaproponowane w książkach sprawiają, że spędzanie czasu z książką jest czystą przyjemnością a dodatkowo pobudza wyobraźnię. Książki przeznaczone są dla szerokiej grupy docelowej (1-6), dzięki temu żyją długo, a dziecko może z ukochaną książką pozostać na dłużej.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Prosta książka dla dzieci, która umożliwia także naukę angielskiego
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo