Złodziej opowieści

Inne tytuły:
Story thief
Autor:
Graham D. Carter
Tłumacz:
Ewa Kleszcz
Wydawca:
Wydawnictwo Zielona Sowa (2021)
ISBN:
978-83-8240-179-0
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Źródło opisu: Krośnieńska Biblioteka Publiczna - Katalog główny
4.0

Oliwka jest bardzo nieśmiałą dziewczynką, która woli czytać o przygodach, niż je naprawdę przeżywać. Ale kiedy tajemnicza postać wykrada wszystkie książki w miasteczku, Oliwka postanawia wyruszyć na wyprawę w poszukiwaniu tajemniczego złodzieja. Tymczasem złodziej zupełnie nie wie, co począć z taką masą książek. Oliwce udaje się go odnaleźć i nauczyć, czym są książki i jaką radość sprawia odkrywanie dzięki nim nowych historii. Atuty: Książka wspaniale pokazuje, jaką radość może sprawiać czytanie i dzielenie się książkami z innymi. Doskonale inspiruje do samodzielnego czytania. Fenomenalne ilustracje. [nota wydawcy]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Bardzo fajna i ładnie wydana książka o tym ile znaczą książki i ile mogą pozytywnych cech wnieść do naszego życia
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo