Daleka wyprawa

Autor:
Aniela Cholewińska-Szkolik
Ilustracje:
Beata Nowak-Żurawska
Wydawca:
Wydawnictwo Zielona Sowa (2021-2022)
Wydane w seriach:
Pozytywka Poli
ISBN:
978-83-8240-093-9, 978-83-8240-197-4
Autotagi:
beletrystyka
druk
ikonografia
książki
opowiadania
powieści
proza
zbiory opowiadań

Kolejne afrykańskie przygody przed Polą! Tym razem Pola poznaje młodą zebrę, która nie wyruszyła ze swoim stadem na poszukiwania pożywienia. Zebra zostaje towarzyszką Kheri, afrykańskiej przyjaciółki Poli, i nie odstępuje jej na krok, co powoduje różne kłopoty. Dziewczynki muszą więc jak najszybciej znaleźć jej bliskich i przekonać zebrę do powrotu do swojego stada. Pomocne okażą się znów małpki oraz inne zwierzęta, z którymi Pola zaprzyjaźniła się wcześniej. Jednak przyjaciele Poli mają także inne problemy. Szkoła pani Jamali może zostać zamknięta! Być może uda się ją uratować przygotowując wspaniały występ taneczny na doroczny festyn. Czy Poli uda się w ten sposób udowodnić odpowiednim osobom, jak ważne to miejsce? Nowa seria Anieli Cholewińskiej-Szkolik, autorki lubianej „Misi i jej małych pacjentów”, przeznaczona dla nieco starszych czytelników! Tym razem główną bohaterką jest Pola – ciepła i sympatyczna dziewczynka, która pasjonuje się tańcem i podróżami. Uwielbia poznawać nowe osoby i bardzo kocha zwierzęta. Uczestniczymy zarówno w codziennym życiu Poli, które w znacznej mierze wypełniają lekcje baletu, jak i w egzotycznych przygodach. W każdym tomie dziewczynka przenosi się za pomocą magicznej pozytywki w różne miejsca na świecie, gdzie będzie poznawać nowych przyjaciół i ich kulturę. [nota wydawcy]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo