Liceum Ogólnomagiczne

Autor:
Krzysztof Piersa
Wyd. w latach:
2021 - 2022
ISBN:
9788728127018, 978-83-7995-581-7
978-83-7995-582-4
Autotagi:
audiobooki
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
3.0

Szkoła magii i czarodziejstwa w polskim systemie edukacji?

Mail z kuratorium oświaty lądujący w spamie nie był żartem! Wraz z zakończeniem ósmej klasy, Milena Majerska miała rozpocząć następny etap edukacji we wrońskim liceum ogólnomagicznym.

Mistyczne zaklęcia, księgi czarów, warzenie eliksirów i hodowla smoków? Raczej dysocjacja jonowa i omawianie „Nad Niemnem”.

Nie tylko jednak skostniały system pozostaje problemem Mileny. Bezlitosna piramida społeczna, okrutni prześladowcy i stronniczy nauczyciele. Każdego dnia konflikty pomiędzy magami czystej krwi i tymi z niemagicznych rodzin przybierają na sile.

Gdy jednak szkolna drużyna koszykówki trafia do szpitala, uczniowie zaczynają szeptać o czarnej magii i pakcie z mrocznymi potęgam

Liceum Ogólnomagiczne” to bez wątpienia jedna z najciekawszych powieści ostatnich lat. Autor bierze wzorzec znany z Harry’ego Pottera i wywraca go na głowę, tworząc coś kompletnie nowego i ciekawszego! Każda sytuacja jest magiczna i realna jednocześnie, postacie są żywe i głębokie, a sama szkoła... cóż - równie irytująca jak ta prawdziwa. Bezwzględnie wartościowa lektura dla młodzieży i dorosłych!”Arkady Saulski

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Milena Majerska kończy szkołę podstawową i dowiaduje się, że ponieważ wykryto u niej umiejętności magiczne, dalszą edukację będzie kontynuować w liceum ogólnomagicznym. • Książka, którą niektórzy próbują porównywać do polskiego Harry'ego Pottera moim zdaniem skupia się raczej na aktualnych problemach dzisiejszej szkoły. Magia odgrywa w niej pewną rolę, ale na plan pierwszy wysuwają się sprawy dotyczące kwestii różnic majątkowych, problemów z własną tożsamością i tolerancją, środowiskiem LGBT oraz skostniałym systemem edukacji. • W książce są pewne niedociągnięcia, kilka razy również rzuciłam parę ciepłych słów w kierunku osoby, która zajmowała się redakcją i korektą, ale czytało się przyjemnie.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Krzysztof Piersa
Lektor:Jarosław Rodzaj
Wydawcy:SAGA Egmont (2022) Legimi (2021-2022) ebookpoint BIBLIO (2021-2022) MORGANA Katarzyna Wolszczak (2021) Wydawnictwo Genius Creations (2021)
ISBN:9788728127018 978-83-7995-581-7 978-83-7995-582-4
Autotagi:audiobooki beletrystyka dokumenty elektroniczne druk e-booki epika fantastyka fantasy książki literatura literatura piękna literatura stosowana nagrania podręczniki powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 7 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo