Lekcja hiszpańskiego

Inne tytuły:
Lekcja hiszpańskiego T. 1
Autor:
Aleksandra Pakuła
Wydawcy:
Akurat (2021)
Muza
Wydane w seriach:
Grzeszne Książki
ISBN:
978-83-287-1748-0
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
powieści
proza
5.0

Życie niespełna trzydziestoletniej Adrianny wydaje się być usłane różami – niestety, do czasu. Po dramatycznym rozwodzie wyjeżdża z pięcioletnią córką z Trójmiasta do Warszawy. Obarczona wysokimi alimentami na rzecz byłego męża, musi szukać pracy za granicą: leci do Hiszpanii, pozostawiając córeczkę pod opieką matki. Wyprawa „za chlebem” szybko przeistacza się w coś więcej: w ucieczkę przed przeszłością i rozpaczliwe poszukiwanie miłości. Jak się okazuje, nie zawsze można to ze sobą pogodzić…
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Aleksandra Pakuła, to do tej pory była mi nieznana pisarka. Przeczytałam Lekcję hiszpańskiego i ta książka mi się podobała. Jest dużo akcji, wzruszające sceny, problem przemocy domowej pokazany dobitnie. Obie części na takim samym poziomie. Na stronie Lubimy czytać jest info o części 3, ale nie mogę jej znaleźć w internecie, może jeszcze autorka ją tworzy. Polecam
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo