Wiemy, że pamiętasz

Tytuł oryginalny:
Rotvälta
Autor:
Tove Alsterdal
Tłumacz:
Ewa Wojciechowska
Lektor:
Anna Grochowska
Wydawcy:
Wydawnictwo Sonia Draga (2021-2022)
Legimi (2021)
Wydane w seriach:
Eira Sjödin
Audiobook
Audiobook - Wydawnictwo Sonia Draga
Eira Sjödin - Tove Alsterdal
ISBN:
978-83-8230-182-3, 978-83-8230-214-1
978-83-8230-221-9, 978-83-8230-372-8
Autotagi:
audiobooki
CD
druk
książki
MP3
powieści
proza
3.0 (4 głosy)

Olof Hagström miał zaledwie czternaście lat, kiedy przyznał się do zabójstwa nastoletniej Liny Stavred. Sprawa zgwałconej i zamordowanej dziewczyny na zawsze odcisnęła piętno na społeczności małego szwedzkiego miasteczka. Wszystko pamiętasz, Olofie. Wiemy, że pamiętasz. Dwadzieścia trzy lata później Olof zbacza z głównej szosy E4 w Ångermanlandii i kieruje się w rodzinne strony. W domu znajduje ciało ojca. Mężczyzna został zamordowany nożem myśliwskim. Olof od razu staje się głównym podejrzanym. Do śledztwa zostaje przydzielona Eira Sjödin, policjantka, która wróciła do rodzinnej miejscowości, by zaopiekować się chorą mamą. Badając sprawę śmierci Svena Hagströma, coraz bardziej zagłębia się w mroki przeszłości i… swoje prywatne życie. Eira miała dziewięć lat, kiedy zginęła Lina. A Olof był postacią z jej dziecięcych koszmarów. Wyraźny lokalny koloryt, przekonujące postaci i pełna zwrotów akcji fabuła czynią tę książkę wyjątkową. Szwedzka powieść noir w najlepszym wydaniu. „Publishers Weekly” Rozpoczynając serię z policjantką Eirą Sjödin, Tove Alsterdal sięga po prawdziwe wydarzenia z przeszłości, które zapoczątkowały w Szwecji zmiany w sposobie karania przestępców seksualnych i postępowania z nieletnimi podejrzanymi. Wiemy, że pamiętasz to trzymająca w napięciu powieść o winie i pamięci, w której na każdej stronie splatają się teraźniejszość z przeszłością, każąc czytelnikowi snuć domysły aż do ostatniej strony.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Historia w pierwszej chwili wzbudziła we mnie umiarkowane zainteresowanie, jednak po zrobieniu "dobrego pierwszego wrażenia" przeszkadzać mi zaczął specyficzny styl narracji i "poklatkowana" fabuła przywodząca na myśl oglądanie poszatkowanego filmu. Gdy umysł przestawił się w końcu na ten dziwny tryb opisu akcji, ponownie spojrzałam na lekturę łaskawszym okiem i tym razem już do ostatniej strony czytało się dobrze. • Nie jest to dzieło wybitne, spokojnie można je ominąć lub pójść po lekturze od razu dalej, w tę czy inną stronę. Ja po więcej książek tego autora raczej nie sięgnę, ale czasu spędzonego nad lekturą nie żałuję.
  • Całkiem udana książka, czyta się z zain­tere­sowa­niem­
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo