Ala ma kota:

naturalna nauka czytania

Autor:
Małgorzata Swędrowska
Ilustracje:
Kasia Matyjaszek
Wydawcy:
Centrum Edukacji Dziecięcej (2021)
Centrum Edukacji Dziecięcej - Publicat (2021)
Publicat
ISBN:
978-83-271-0492-2, 978-83-271-0643-8
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań

Książka do nauki czytania. „Naturalna nauka czytania” opiera się na wywołaniu w dziecku radosnego przeżycia związanego ze wspólnym czytaniem. Małe dziecko słucha tekstu, patrzy na ilustracje, odpowiada na pytania, a następnie spontanicznie powtarza określone słowa i przy okazji je zapamiętuje. Tak rodzi się chęć poznawania liter, wyrazów oraz motywacja do samodzielnego czytania. Książka zawiera krótkie opowiadania zbudowane z prostych zdań oraz zadania zachęcające dzieci do aktywnego uczestnictwa w lekturze. Autorka – Małgorzata Swędrowska – to pedagożka, przyjaciółka dzieci i książek, mama dwóch córek i dwóch synów, twórczyni koncepcji czytania wrażeniowego. „Naturalna nauka czytania” – znakomita na starcie![nota wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo