Dydaktyka matematyki: Nauczanie w szkole ponadpodstawowej

Inne tytuły:
Dydaktyka matematyki T. 3,
Autor:
Piotr Zarzycki
Wydawca:
Państwowe Wydawnictwo Naukowe (2023)
ISBN:
978-83-01-22857-6, 978-83-01-23150-7
978-83-01-22857-6
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
publikacje dydaktyczne
publikacje fachowe
publikacje naukowe
skrypty
szkoły wyższe

Książka ta jest trzecią częścią podręcznika z dydaktyki matematyki. Przeznaczona jest dla studentów matematyki nauczycielskiej, a także dla nauczycieli matematyki oraz innych osób zainteresowanych edukacją matematyczną. Może służyć jako podręcznik akademicki wykorzystywany podczas prowadzenia zajęć z dydaktyki matematyki. W książce koncentrujemy się na następujących działach szkolnej matematyki: liczby, geometria, algebra, funkcje, matematyka dyskretna oraz statystyka i rachunek prawdopodobieństwa. Każdemu z nich towarzyszy wątek technologiczny - omawiamy wykorzystanie matematycznego oprogramowania w czasie lekcji matematyki. Część 1 podręcznika dotyczy podstawowych zagadnień (np. cele, metody, zasady, teorie nauczania), a w części 2. omawia się nauczanie matematyki w szkole podstawowej.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo