Innowacje w nauczaniu szkolnym

Autor:
Erich Petlák
Tłumacz:
Artur Sobótka
Wydawca:
Wydawnictwo Petrus (2017)
ISBN:
978-83-7720-360-6
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
poradniki
publikacje fachowe
publikacje naukowe

Rekomenduję książkę autorstwa profesora Ericha Petláka do opublikowania jej w Polsce. Zawiera szereg bardzo ważnych informacji dla nauczycieli, które mogą wykorzystać w swej codziennej pracy pedagogicznej z uczniami i w prowadzonych przez siebie systematycznych badaniach pedagogicznych, na użytek swej pracy zawodowej. Autor korzysta nie tylko ze specjalistycznej literatury słowackiej, ale także polskiej i anglojęzycznej.Książkę cechuje wysoki poziom merytoryczny, metodyczny i naukowy. Język pracy dostosowany jest do interakcji z nauczycielami i wskazuje im najnowsze nurty w światowej dydaktyce ogólnej.Wiele przykładów i propozycji Autora może z powodzeniem być wprowadzone w polskiej szkole, podnosząc poziom kształcenia, zrozumienie nauczanych treści przez uczniów, motywując ich do nauki poprzez wprowadzenie wielu innowacyjnych metod i czynników. Publikacja stanowi wspaniałe narzędzie dydaktyczne dla polskich nauczycieli, ale stanowi także kompendium wiedzy z zakresu dydaktyki ogólnej dla nauczycieli akademickich i studentów pedagogiki.prof. Stanisław JuszczykUniwersytet Śląski, Katowice(...). Ta książka może stanowić doskonały materiał do samokształcenia, jak również do prowadzenia szkoleń nauczycieli w większych grupach w zakresie innowacyjnego podejścia do edukacji. W interesie uczących się jest, aby w szkole otrzymali szansę do wykazania się aktywnością, a nie tylko biernego słuchania i pamięciowego utrwalania treści edukacyjnych. Do tego potrzeba przygotowanych nauczycieli gotowych zmniejszyć liczbę zajęć prowadzonych metodą podającą, która - jak pokazują badania - jest jedną z najmniej efektywnych metod dydaktycznych. Odpowiedź na pytanie - czym można zastąpić metodę podającą? - znajduje się na kartach tej książki.Janusz Krupaekspert w zakresie jakości edukacji
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo