Powolne spalanie

Tytuł oryginalny:
Slow fire burning
Autor:
Paula Hawkins
Tłumacz:
Robert Ginalski ...
Wydawcy:
Świat Książki Wydawnictwo (2021-2022)
Legimi (2021)
Dressler Dublin
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
3.8 (12 głosów)

Paula Hawkins, autorka powieści „Dziewczyny z pociągu” i „Zapisane na wodzie”, które urzekły miliony czytelników na całym świecie, snuje pasjonującą, pełną zwrotów akcji opowieść o oszustwie, morderstwie i zemście.

„Co ci odbiło?”.

Makabryczne morderstwo młodego człowieka na barce w Londynie nasuwa pytania o rolę trzech kobiet. Laury, przeżywającej trudne chwile dziewczyny, z którą późniejsza ofiara umówiła się na przelotny seks i która według świadków jako ostatnia wyszła z barki chłopaka. Carli, jego pogrążonej w żałobie ciotki, i tak już opłakującej inną krewną, która zginęła ledwie kilka tygodni wcześniej. I Miriam, wścibskiej sąsiadki, która znalazła zakrwawione zwłoki i ma tajemnice przed policją.

Trzy kobiety w zasadzie się nie znają, lecz każda z nich była w jakiś sposób powiązana z ofiarą. Trzy kobiety z różnych powodów kipią gniewem. Świadomie lub nie domagają się naprawienia zła, jakie im wyrządzono.

A gdy chodzi o zemstę, nawet porządni ludzie są zdolni do straszliwych czynów. Do czego się posuną, żeby odzyskać spokój?

Paula Hawkins daje nam odważny i pikantny kryminał, w którym pyta: Jak długo tajemnica może się tlić, zanim wybuchnie ogniem?

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • „Powolne spalanie” to kolejna powieść Pauli Hawkings czyli autorki „Dziewczyny w pociągu” i „Zapisane w wodzie”. Te dwie powieści były według mnie napisane dosyć równo - spoko, wciągająca akcja i lekko naciągane zakończenie, czyli typowy domestic noir – który może i mną nie zawojował, ale było przyjemnie. Może dlatego, spodziewałam się co najmniej tego samego od kolejnej pozycji tej autorki. Tym razem mam jednak wrażenie, że coś nie zagrało. Nie do końca umiem to nazwać, bo mimo, ciekawych pomysłów i ważnych wątków (poruszenie tematu odmienności, chorób, upośledzenia, ciężkich relacji rodzinnych) całość wydała się mdła i niezbyt ciekawa. Nawet zakończenie było napisane jakby na jednym wdechu, bez emocji i bez zaskoczenia. Może po prostu bardziej spodziewałam się typowego thrilleru, a jednocześnie nie było tu dostatecznie dużo spójności czy realizmy by potraktować tę powieść bardziej ambitnie. 7/10. • Fabuła: Na jednej z łodzi mieszkalnej zostają znalezione zwłoki młodego mężczyzny. To zdarzenie łączy ze sobą trzy nieznajome kobiety – Laurę, która wpadła do chłopaka na niez­obow­iązu­jącą­ znajomość, Carli – ciotki zabitego, która od tragedii sprzed lat wydawała się nie utrzymywać kontaktów z siostrzeńcem, oraz Miriam – sąsiadki denata, która odnalazła ciało i zdaje się ona wiedzieć więcej niż początkowo mówi policji.
  • W miarę dobra książka, której wyraźną cechą jest to, że wszyscy bohaterowie są okropni i ciężko komuś kibicowac
  • Jeden z tych thrillerów, które lekko się czyta. Jak dla mnie książka do poduszki, ale ciężko się od niej było oderwać, żeby się położyć, bo ciekawiło co się wydarzy na kolejnej stronie.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Paula Hawkins
Tłumaczenie:Robert Ginalski Jan Kraśko
Wydawcy:Świat Książki Wydawnictwo (2021-2022) Legimi (2021) Dressler Dublin
ISBN:978-83-659-2811-5 978-83-659-2817-7 978-83-65928-37-5 978-83-813-9912-8 978-83-828-9725-8
Autotagi:audiobooki beletrystyka dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 12 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo