Sekret Cypriana

Tytuł oryginalny:
Secret de Cyprien
Autor:
Bénédicte Carboneill
Ilustracje:
Jérôme Gillet
Tłumacz:
Maria Mosiewicz-Szrejter
Wydawcy:
Story House Egmont (2021)
Story House Egmont sp. z o. o (2021)
Wydawnictwo Egmont Polska (2021)
Wydane w seriach:
Pozytywka
Klub Świata Komiksu
ISBN:
978-83-281-4965-6, 978-83-281-7805-2
Autotagi:
beletrystyka
druk
ikonografia
komiksy
komiksy i książki obrazkowe
książki
3.0

Ośmioletnia Nola niedawno wróciła z niezwykłej krainy, do której można dotrzeć tylko jedną drogą – poprzez mechanizm starej pozytywki. Dziewczynka dowiedziała się, że po zmarłej mamie odziedziczyła nie tylko tę magiczną zabawkę, ale i zadanie strzeżenia Pandorii przed wszelkimi zagrożeniami. Chce lepiej poznać świat rządzony przez króla Hektoriana, dlatego gdy tata wychodzi do pracy, znów się tam przenosi. Razem z wiernymi przyjaciółmi stawi czoło licznym niebezpieczeństwom i ponownie uświadomi sobie, że Pandoria tylko z pozoru jest kolorową krainą jak z baśni... Nawet tam czyhają złe stwory planujące straszne rzeczy! Scenarzystką serii jest Francuzka o pseudonimie Carbone (właśc. Bénédicte Carboneil), która po wielu latach pracy jako nauczycielka postanowiła pisać dla dzieci. Tak powstały liczne książki dla najmłodszych oraz scenariusze do komiksów „Le Pass’Temps”, „Pozytywka”, „Dans les yeux de Lya” czy „Complots à Versailles”. Rysunki są dziełem urodzonego w Demokratycznej Republice Konga grafika Gijé (Jérôme Gillet), który wcześniej pracował w przemyśle reklamowym i przy produkcji filmów animowanych (m.in. „Barababor”). Historia o Noli jest jego pierwszym dużym projektem komiksowym.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Ilustracje na piątkę, treść na trójkę
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo