Rodzinny mindfulness:

26 nawyków, dzięki którym ty i twoje dziecko będziecie bardziej obecni i mniej zestresowani

Tytuł oryginalny:
Mindful Parenting Habits
26 practices for raising your child with more presence and less stress,
Autorzy:
Barrie Davenport
Steve Scott
S. J. Scott
Tłumacz:
Joanna Sugiero
Wydawca:
Helion (2021)
Wydane w seriach:
Sensus
Sensus (Wydawnictwo Helion)
ISBN:
978-83-283-7431-7
Autotagi:
druk
książki
poradniki

Wyobrażenia o rodzicielstwie bywają naiwne. Wyidealizowany, pastelowy obraz szczęśliwej rodziny ma niewiele wspó,lnego z rzeczywistością: dziecko wywraca świat rodzicó,w do gó,ry nogami i powoduje u nich stan permanentnego wykończenia. A potem jest tylko trudniej. Każdy etap jego rozwoju oznacza kolejny zestaw problemó,w. Dodatkowo wspó,łcześni rodzice muszą się mierzyć z zalewem sprzecznych porad, trendó,w czy styló,w wychowawczych. Sprawy nie ułatwiają ciągłe zmiany kulturowe, społeczne i technologiczne. Wychowanie dziecka staje się poważnym wyzwaniem. To praktyczny poradnik, dzięki któ,remu sprostanie roli rodzica stanie się łatwiejsze. Podane tu strategie i techniki pozwolą Ci osiągnąć umysłowe skupienie potrzebne do tego, aby działać w sposó,b przemyślany, a nie reaktywny, a także okazywać troskę i wspó,łczucie w interakcjach z dziećmi, wspó,łmałżonkiem i ze sobą. W książce znalazły się informacje dotyczące poszczegó,lnych etapó,w rozwoju dziecka. Zaprezentowane strategie pokazano w praktyczny, gotowy do wdrożenia sposó,b: zostały dokładnie opisane, a opisy uzupełniono szeregiem porad i wskazó,wek. Szybko się przekonasz, że praktykowanie uważności prowadzi do zadziwiających zmian w nastawieniu i większej stabilizacji emocjonalnej. W efekcie stresujące sytuacje będą mniej stresujące, a radosne chwile - jeszcze piękniejsze!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo