Za przystojny, za bogaty

Autor:
Angela Cash
Tłumacz:
Artur Gerard
Wydawca:
Wydawnictwo Da Capo (1996-1997)
Wydane w seriach:
Nie dla mamy, nie dla taty, lecz dla każdej małolaty
ISBN:
83-7157-163-1, 83-7157-616-1
83-7157-163-2
Autotagi:
druk
4.0

Szesnastoletnia Lexie Tucker z myślą o przyszłych studiach podejmuje pracę w luksusowym ośrodku wypoczynkowym Briar Tuck. Prowadzi konne wycieczki dla dzieci bogatych gości ośrodka, pomaga w stajni, przyjmuje dodatkowe zlecenia. I wręcz nie znosi "bogatych synalków", którzy patrzą z góry na wszystko i wszystkich - jak na przykład siedemnastoletni Max Bannemore. To antypatia od pierwszego...zderzenia. Żeby jakoś "usadzić" zarozumiałego młodzieńca, Lexie podaje się za córkę multimilionera, właściciela Briar Tuck. Kłopoty zaczynają się, gdy dziewczyna orientuje się, że Max jest zupełnie inny niż przypuszczała, że coraz bardziej jej się podoba...
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo