Rodzina Robaczków robi sobie zdjęcie

Tytuł oryginalny:
Worm family has its picture taken
Autor:
Jennifer Frank
Ilustracje:
David Ezra Stein
Tłumacz:
Natalia Mętrak-Ruda
Wydawcy:
Esteri (2021)
Edra Urban Partner
ISBN:
978-83-66548-86-2
Autotagi:
beletrystyka
druk
ikonografia
książki
opowiadania
proza
rodzina
zbiory opowiadań

Robaczki nie są chyba zbyt dobrym obiektem do portretów rodzinnych, prawda? Rodzina Emmy planuje wspólne pamiątkowe zdjęcie. Podekscytowana tym pomysłem Emma dzieli się z nim ze swoimi przyjaciółmi, ale widząc piękne portrety ich rodzin posępnieje. No bo jak robaczki mają się na zdjęciu zachwycająco uśmiechać, jeśli nie mają zębów? Jak ma błyszczeć wspaniale futerko, skoro nie mają włosów? Na jaki pomysł wpadnie rodzina robaczków by na rodzinnym zdjęciu wyglądać naprawdę wyjątkowo? Zabawna historia o tym, że najlepiej pozostać samym sobą
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Rodzina Robaczków postanawia zrobić sobie pamiątkową fotografię. To wspaniała wiadomość, którą Emma dzieli się ze wszystkimi swoimi przyjaciółmi. Ale kiedy kotka Aniela, motylka Oliwia i wiewiórka Ella zaczynają opowiadać, jak przepięknie i kolorowo wyglądały zdjęcia ich rodzin, w radość Emmy wkradają się wątpliwości. Czy szare, bezzębne robaczki mogą wyjść na zdjęciu równie pięknie? Co można zrobić, by zwyczajna rodzina wyglądała na zdjęciu wyjątkowo? Opowieść o Robaczkach z humorem podkreśla, że warto być sobą i otrzymała Nagrodę Caldecotta dla najlepszej amerykańskiej ilustrowanej książki dla dzieci.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo