Pełnik

Autor:
Anna Lewicka
Wydawcy:
Legimi (2021)
Wydawnictwo Jaguar (2020-2021)
IBUK Libra (2020)
ISBN:
978-83-7686-942-1, 978-83-8266-014-2
978-83-8266-030-2
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
powieści
proza
3.3 (3 głosy)

W labiryncie jaskiń i gęstwinie lasów kryje się groza. Emilia powraca w rodzinne strony, gdzie dziedziczy nie tylko dom. Spadek obciążony jest klątwą, z której zaciskających się coraz mocniej więzów zdaje się nie być ucieczki.Warszawska prawniczka porzuca wielkomiejską karierę na rzecz leżącej w leśnych ostępach Kotliny Kłodzkiej miejscowości, w której się wychowała. Odziedziczony po zmarłej ciotce dom ma się okazać wyzwoleniem - to klucz do życiowych zmian. Dziewczyna planuje odnowić dworek i otworzyć w nim ośrodek wypoczynkowy. Nie zna jednak sekretów, jakie kryje z pozoru sielski Pełnik. Spadek ciotki Edny okaże się czymś o wiele więcej, niż tylko podupadającą posiadłością, w której Emilia planuje generalny remont...Czy uda jej się oszukać przeznaczenie? W świecie pełnym napięcia i dziwnych wydarzeń pojawią się dwaj mężczyźni, wywołujący całkowicie sprzeczne, choć równie silne uczucia. Czy mrok ogarnie ten świat? Co wspólnego z przeklętym dziedzictwem ma tajne stowarzyszenie Omnia Paribus? Czy miejscowe legendy kryją w sobie ziarno prawdy? Czy zło zwycięży?

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Tą książkę poleciła mi moja kochana bibliotekarka Kątka Połom, która wie co lubię i z miejsca zakochałam się w przepięknej okładce oddającej cały urok książki. • Czytałam ją już jakiś czas temu, zrobiłam zdjęcia zaczęłam opisywać a potem gdzieś mi to wszystko zniknęło teraz znalazłam. • Pełnik autorstwa Anna Lewicka opowiada o Emilii, warszawskiej prawnicze która stoi na kryzysie wypalenia zawodowego gdy nagle dostaję telefon o śmierci swoje ukochanej cioci Edny, która ją wychowała. Porzuca wielkomiejską karierę i postanawia przeprowadzić się do Pełnika, miejscowości leżącej w leśnych odstępach Kotliny Kłodzkiej. • Dom na wzgórzu jest pusty a las skrywa wiele tajemnic. Dom ma się okazać wyzwoleniem, kluczem do nowego życia. • Dziewczyna postanawia odnowić dworek i otworzyć w nim pensjonat. Niestety miasto ma swoje sekrety a społeczeństwo nie lubi zmian. • Spadek ciotki Edny okazuję się czymś więcej niż podupadającą posiadłością, skrywa wiele tajemnic, Emilia nie dokońca rozumiem to co się dzieje wokół niej. W jej nowym życiu pełnym dziwnych wydarzeń i napięć pojawia się dwóch przystojnych mężczyzn, różnych od siebie niczym anioł i diabeł, lecz obaj fascynujący. • Emila będzie wahać się między ciepłem i bezpieczeństwem jednego, a diaboliczną namiętnością drugiego. • Powieść grozy ogarnie mrok, co wspólnego z przeklętym dziedzictwem ma stowarzyszeniem Omnia Paribus. Czy miejscowe legendy kryją w sobie ziarno prawdy. • Mroczne sidła tylko czekają by schwytać swoją ofiarę. Dom na odludziu odmieni całkowicie bohaterkę. Do tego trzymająca w napięciu do ostatniej stron zakończenie. • Przyznam się że chciała bym przeczytał o dalszych losach bohaterów. • Książka jest ogłaszana jako powieść grozy, jak dla mnie było trochę jej za mało, mimo to polecam dla samej fabuły i klimatu domów nawiedzonych.
  • Wiele osób zarzuca tej książce mylący napis na okładce „powieść grozy” i górnolotne porównania do powieści E.A.Poe z czym niestety muszę się zgodzić. Nie wiem czy to pomysł wydawcy, ale czasem takie opisy bardziej krzywdzą książkę niż jej pomagają. Bo „Pełnik” to całkiem w porządku historia, jednak nie stała ona w ogóle obok powieści grozy, ani obok Poe i tak powinno się ją postrzegać. Nazwałabym ja bardziej luźną opowieścią z motywami nadp­rzyr­odzo­nymi­. Rozumiem też co autorka chciała stworzyć pisząc tę książkę (i co tak zaciekle próbuje nam sama przekazać w posłowiu) jednak myślę, że wyszło w tej historii o wiele mniej głębi niż chciała. Może to kwestia zbyt dużej ilości rzeczy (teorie filozoficzne, mitologia, klimat Kotliny Kłodzkiej) jakie zamierzała wpleść w opowieść, która koniec końców zamiast na powyższym skupiła się za bardzo na kobiecym spojrzeniu głównej bohaterki i jej miłosnych rozterkach. Nie chce generalizować, ale sądzę, że wiele z tych zawiedzionych komentarzy pochodzi po prostu od męskich czytelników myślących, że sięgają po typowy kryminał/horror. Podsumowując – polecam osobom, które chcą zrobić krok dalej za typową literaturą kobiecą w stronę thrillerów lub lubią obyczajówki łączone z motywami nadp­rzyr­odzo­nymi­ i mitologią słowiańską. 7/10 • Emilia pewnego dnia dostaje wstrząsającą informację o nagłej śmierci swojej ciotki, która ją wychowała po śmierci rodziców. Z dnia na dzień rzuca swoją pracę w korporacji i rusza do Pełnika – małego miasteczka gdzie się wychowała i gdzie ciotka zostawiła jej w spadku ogromny dom na wzgórzu. Emilia nie tylko musi stawić czoła swojej przeszłości, którą próbowała zostawić za sobą, ale też niew­ytłu­macz­alny­m wydarzeniom jakie prześladują ją po powrocie do Pełnika.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo