Wieloryb, który chciał więcej

Tytuł oryginalny:
The whale who wanted more
Autor:
Rachel Bright
Ilustracje:
Jim Field
Tłumacz:
Barbara Supeł
Wydawca:
Wydawnictwo Zielona Sowa (2021-2024)
Wydane w seriach:
Zielona Sowa
ISBN:
978-83-8154-704-8, 978-83-8240-553-8
978-83-8299-116-1
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
poezja
wiersze
5.0 (2 głosy)

Wieloryb ma niełatwe zadanie: musi znaleźć idealny przedmiot, który sprawi, że będzie się czuł spełniony. Podróżuje po całym oceanie i zbiera wszystko, co znajduje na dnie. Ale niezależnie od tego, ile przedmiotów w danej chwili posiada, nadal nie czuje się szczęśliwy. Czyżby to prawdziwa przyjaźń, a nie stan posiadania mogła wreszcie uszczęśliwić wieloryba? Piękna rymowana opowieść o empatii i przyjaźni, zachęcająca dzieci do dzielenia się z innymi i bycia dobrym. Wieloryb, który chciał więcej to pięknie zilustrowany picturebook autorstwa Jima Fielda i Rachel Bright (Mysz, która chciała być lwem, Koala, który się trzymał, Wiewiórki, które nie chciały się dzielić). Ta książka to nie tylko wyjątkowe ilustracje, ale przede wszystkim zabawna, pouczająca historia z morałem, który na długo zapadnie w pamięć niejednemu dziecku...(https://aros.pl/ksiazka/wieloryb-ktory-chcial-wiecej)
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Cudna opowieść dla "dużych i małych" o bogaceniu się, ze wspaniałymi ilustracjami Jima Fielda (kadry jak z filmu animowanego).
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo