Metoda wczesnego startu dla dziecka z autyzmem (ESDM):

jak wykorzystywać codzienne aktywności, aby pomóc dzieciom tworzyć więzi, komunikować się i uczyć

Tytuł oryginalny:
Early start for your child with autism
using everyday activities to help kids connect, communicate, and learn,
Autorzy:
Geraldine Dawson
Sally J. Rogers
Laurie A. Vismara
Tłumacz:
Anna Owsiak
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego (2015)
Wydane w seriach:
Psychiatria i Psychoterapia
Psychiatria i Psychoterapia (Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego)
ISBN:
978-83-233-3783-6
Autotagi:
druk
książki
poradniki
publikacje fachowe

"Metoda Wczesnego Startu dla dziecka z autyzmem" to poradnik autorstwa uznanych badaczek: Sally Rogers, Geraldine Dawson i Laurie Vismary, przeznaczony dla rodziców dzieci ze spektrum autyzmu. Autorki opierając się na najnowszych wynikach badań i osiągnięciach psychiatrii, przygotowały łatwe do zrozumienia i przejrzyste instrukcje, które każdy rodzic bez trudności może wprowadzić w życie, by ułatwić przyszłe funkcjonowanie swojemu dziecku.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo