Psychologia: Motywacja i uczenie się:

kluczowe koncepcje

Tytuł oryginalny:
core concepts,
Psychology
Autorzy:
Robert Lee Johnson
Vivian McCann
Philip G. Zimbardo (1933-2024)
Redakcja:
Maria Materska
Tłumaczenie:
Małgorzata Guzowska-Dąbrowska
Ewa Czerniawska
Józef Radzicki
Aleksander Wojciechowski ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Naukowe PWN (2010-2024)
Państwowe Wydawnictwo Naukowe
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
psychologia
publikacje naukowe
skrypty
szkoły wyższe
wychowanie
Więcej informacji...

W tomie 2, "Motywacja i uczenie się", Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania: Co nas motywuje? Jakie procesy sterują naszymi emocjami? Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się? W jaki sposób powstają wspomnienia? Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić? Autorzy porządkują najważniejsze teorie emocji i motywacji, objaśniają mechanizmy warunkowania klasycznego i instrumentalnego oraz opisują, w jaki sposób psychologia poznawcza wyjaśnia proces uczenia się. Ostatni rozdział Autorzy poświęcili naturze pamięci i możliwościom jej usprawniania. Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy „wykrywacze kłamstw” naprawdę wykrywają kłamstwa? Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”? Czy możliwe jest odzyskanie utraconych wspomnień?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Psychologia 2,
Autorzy:Robert Lee Johnson Vivian McCann Philip G. Zimbardo (1933-2024)
Redakcja:Maria Materska
Tłumaczenie:Małgorzata Guzowska-Dąbrowska Ewa Czerniawska Józef Radzicki Aleksander Wojciechowski Aleksandra Gruszka Dorota Karwowska
Wydawcy:Wydawnictwo Naukowe PWN (2010-2024) Państwowe Wydawnictwo Naukowe
ISBN:9788301162375 978-83-01-16242-9 978-83-01-16300-6 978-83-01-16301-3 978-83-01-19554-0 978-83-01-19555-7 978-83-01-19558-8 978-83-01-19558-8 978-83-01-19560-1 978-83-01-19564-9
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana podręczniki psychologia publikacje dydaktyczne publikacje fachowe publikacje naukowe publikacje popularnonaukowe skrypty szkoły wyższe wychowanie
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 10 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo