Nie tylko robale:

mrówki, ślimaki, patyczaki i inne niesamowite zwierzaki

Tytuł oryginalny:
Do you love bugs?
Autor:
Matthew Robertson
Tłumacz:
Liliana Fabisińska
Wydawcy:
Papilon (2021)
Publicat - Papilon (2021)
Publicat (2020)
ISBN:
978-83-271-0498-4, 978-83-271-0656-8
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
publikacje dydaktyczne
5.0 (2 głosy)

Pełzające, latające, bywa że… przerażające? Robale są naprawdę genialne! Oto książka, która pokaże Ci, dlaczego małe stworzenia mogą być naprawdę niesamowite na swój unikalny sposób. Opisuje 14 przezabawnych, przeciekawych i przeniesamowitych stworzeń, a wśród nich: pszczoły, chrząszcze, ważki, motyle, ćmy, pająki, mrówki i ślimaki. Jak pszczoły wytwarzają swój miód? Dlaczego ćmy zawsze latają wokół lamp? W jaki sposób chrząszcze chronią się przed głodnymi drapieżnikami? O każdym robalu (i nie tylko) można dowiedzieć się czegoś nowego. Czy wiesz, że niektóre owady potrafią tańczyć? Są motyle, które pachną jak ciasto. I… zgadnij co? Konik polny opluje cię, jeśli go zdenerwujesz! Więc zawsze bądź dobry dla koników polnych. Daj pająkom uśmiech, a nie pisk. Nigdy nie złość się na mrówki! Otwórz tę książkę. Jest w niej o wiele więcej ciekawych faktów na temat naszych maleńkich przyjaciół.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Wspaniała! Nie tylko dla dzieci
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo