Marcel i czas

Autor:
Emilia Becker
Ilustracje:
Małgorzata Kwapińska
Wydawca:
Kocur Bury (2020-2021)
ISBN:
978-83-65530-25-7
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza

Dziesięcioletni Marcel na skutek nieprzewidzianych okoliczności ostatnie dwa tygodnie wakacji spędza u dziadka, przed którym czuje duży respekt. Trudno im nawiązać kontakt. Emerytowany profesor wyższej uczelni nie bardzo wie, jak spędzać czas z wnukiem, o czym rozmawiać. Proponuje chłopcu, aby wybrał jakąś książkę z jego bogatej biblioteki, by mu o niej opowiedzieć. Uwagę Marcela przykuwa jeden z tomów W poszukiwaniu straconego czasu Prousta, ze względu na imię autora takie samo jak jego. Ku ich zdziwieniu z książki wypada koperta list od babci, zaadresowany: Do Marcela i jego dziadka. Niespodziewanie staje się on początkiem pewnej gry, która obudzi wspomnienia i pomoże wnukowi i dziadkowi zbliżyć się do siebie. Czy uda im się odnaleźć stracony czas? Marcel i czas to opowieść o chłopcu, który wychowuje się we współczesnej rodzinie. Ma zapracowanych, ambitnych rodziców. Każdy dzień Marcela jest ściśle zaplanowany po to, by żadna chwila nie była stracona. Brak w tym wszystkim spontaniczności i radości życia. Na szczęście wszystko się zmienia. Odbudowują się zerwane więzi, naprawiają rodzinne relacje, rodzi się przyjaźń, zaufanie i bliskość. (opis wydawcy)
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo