Chłopiec, który przeżył Auschwitz:

historia prawdziwa

Autor:
Tomasz Wandzel
Lektor:
Filip Kosior
Wyd. w latach:
2020 - 2021
ISBN:
978-83-67048-05-7, 978-83-7779-674-0
978-83-7779-675-7
Autotagi:
audiobooki
beletrystyka
biografie
CD
druk
książki
MP3
powieści
proza
Więcej informacji...
5.0 (3 głosy)

Historia inspirowana prawdziwymi wydarzeniami. Grisza ma 5 lat, gdy razem z mamą, babcią i rodzeństwem trafia z Białorusi do Auschwitz. Kilka miesięcy później śmierć zabiera mu tych, których kocha. Chłopiec zostaje sam w miejscu, gdzie ludzkie życie nic nie znaczy, i zapamiętuje wszystko, co dzieje się w tym piekle na ziemi. Ma zapalenie płuc, dwa razy jest „pacjentem” doktora Mengele, a mimo to udaje mu się przeżyć i doczekać wyzwolenia. Po wojnie tuła się po różnych domach dziecka, szukając swego miejsca na ziemi. Obozowe przeżycia są tak traumatyczne, że dopiero w 1963 roku decyduje się opowiedzieć swoją historię kustoszowi muzeum w Auschwitz. "Chłopiec, który przeżył Auschwitz" to obraz obozu widziany oczami małego dziecka, które zapamiętało to, co niektórzy woleli by wymazać z pamięci. Źródło: lubimyczytac.pl
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Bardzo polecam, książka ciekawa a zarazem poruszająca, zaskakujące zakończenie
  • Historia Griszy Żukowa z Białorusi, który mając zaledwie 5 lat doświadcza dramatu jakim jest utrata najbliższej rodziny, głód i niewyobrażalny strach. Na początku wojny ojciec Griszy - Awakum wraz z innymi partyzantami chowa się w lasach. Chłopiec wraz z matką Anną, babcią i dwójką rodzeństwa z początku mieszkają w domu na wsi. Niestety niemieccy żołnierze chcąc wypędzić partyzantów z lasu zaczynają wypędzać mieszkańców ze wsi i palić ich domy. Ojciec Griszy ostrzega Annę i każe rodzinie zamieszkać w lesie gdzie przygotował dla nich szałas. Nadchodzi jednak dzień, w którym rodzina zostaje wypędzona z kryjówki i przewieziona na dworzec kolejowy w oczekiwaniu na pociąg do Auschwitz. Zanim wsiądą do pociągu ktoś, kto znał rodzinę Griszy przekazuje jego mamie smutną wieść: jego tatę Awakuma zabili Niemcy. Zrozpaczona rodzina pragnie trzymać się razem, przeżyć, nie dać się. Ale niestety niemieccy oprawcy mają swoje wizje. Okrutne wizje, które doświadczą Griszę... • Ode mnie: • Historia Pana Grzegorza Tomaszewskiego, niegdyś Griszy Żukowa jest niewyobrażalna. Ile musi mieć w sobie siły dziecko, by znieść wszystkie potworności jakie na nie spadają nie mając obok siebie mamy czy taty... • Książkę przeczytałam jednym tchem i z każdą kolejną stroną wciąż miałam nadzieję na lepsze jutro dla dziecka o imieniu Grzesia. • Chłopca, który został naznaczony na całe życie nie tylko numerem na ramieniu, ale również wspomnieniami od których nie można uciec. • Książkę należy przeczytać obowiązkowo, by pamięć o tym wszystkim co miało miejsce w Oświęcimiu nie umarła. I tak jak bohater książki mówi "ktoś musi młodemu pokoleniu opowiedzieć o tamtych strasznych czasach, aby więcej się nie powtórzyły"
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Tomasz Wandzel
Lektor:Filip Kosior
Wydawcy:X-audio (2021) Storybox.pl x-audio (2021) Heraclon International - Storybox.pl (2021) IBUK Libra (2021) Storybox.pl (2021) Wydawnictwo MG Ewa Malinowska-Grupińska (2020-2021) Heraclon International Xaudio Wydawnictwo MG Ewa Dorota Malinowska-Grupińska
ISBN:978-83-67048-05-7 978-83-7779-674-0 978-83-7779-675-7
Autotagi:audiobooki beletrystyka biografie CD dokumenty elektroniczne druk e-booki elementy biograficzne epika książki literatura literatura piękna MP3 nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 14 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo