Co zrobisz, gdy...?

Tytuł oryginalny:
What would you do
Autor:
Jennifer Moore-Mallinos
Ilustracje:
Andy Catling
Tłumacz:
Monika Łuszczek
Wydawca:
Wydawnictwo Jedność (2021)
Wydane w seriach:
"Jedność" dla Dzieci
ISBN:
978-83-8144-265-7
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
publikacje dydaktyczne
3.0 (2 głosy)

Kiedy w życiu dziecka pojawia się wątpliwość albo problem, czasem trudno jest mu dokonać właściwego wyboru, odróżnić dobro od zła czy po prostu odpowiednio się zachować. Ta pomocna książka przygotowuje na takie sytuacje, zachęca do myślenia i podsuwa dobre, bezpieczne rozwiązania. Daje ona młodemu człowiekowi możliwość zmierzenia się z trudną sytuacją, zanim naprawdę się w niej znajdzie. Dorosłym zaś przybliża dziecięce dylematy i stwarza świetną okazję, by podczas wspólnego czytania lepiej poznać swoje dziecko i zachęcić je do otwartej rozmowy o wszelkich wątpliwościach. Młodzi czytelnicy z pewnością docenią nowoczesne, zabawne ilustracje oraz przystępną formę pytań i krótkich podpowiedzi. To sprawi, że z przyjemnością sięgać będą po ten nietypowy poradnik. Co zrobisz, gdy zobaczysz, że komuś wypadły z kieszeni pieniądze? Co zrobisz, gdy podczas zabawy w basenie nagle zachce ci się siku? Co zrobisz, gdy znajdziesz czyjegoś psa?… Przyjrzyjmy się codziennym dylematom i poćwiczmy wspólnie! Będzie ciekawie! [opis w okładki]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Ten swoisty przewodnik dla dzieci po świecie "ogłady i norm społecznych" wzbudził mój niesmak. Bardzo przekonywująco, w prosty, czytelny i atrakcyjny wizualnie sposób zakodowuje conajmniej w jednym z prezentowanych przykładów dyskusyjne wzorce zachowań. Ciocia ugotowała coś niesmacznego? Zagryź zęby, przełknij i nic nie mów, by nie było jej przykro... Czy powinniśmy uczyć nasze dzieci przedkładania "grzeczności" nad wyrażanie siebie, swoich potrzeb i stawiania granic? Jeśli ktoś odpowie, że tak - to lektura dla niego.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo