Dzieci silnej woli:

nowe spojrzenie na upór, konflikty i stawianie granic

Tytuł oryginalny:
Slut fred med dit viljestærke barn og dig selv!
Autorzy:
Smilla Lynggaard
Jesper Juul (1948-2019)
Tłumacz:
Zofia Lewandowska
Wydawca:
Wydawnictwo MiND Syska Dariusz (2020)
ISBN:
978-83-62445-82-0
Autotagi:
druk
książki
poradniki

Masz w domu pociechę, która już od najmłodszych lat pokazuje silny charakter i lubi stawiać na swoim? W takim razie sięgnij po "Dzieci silnej woli. Nowe spojrzenie na upór, konflikty i stawianie granic" - książkę, dzięki której lepiej zrozumiesz zachowanie dziecka i odkryjesz, jak dojść do ładu z małym, ale za to pewnym siebie człowieczkiem. Lektura skierowana jest zarówno do matek, jak i do ojców, którzy mają w domu dzieci w wieku od 3 do 12 lat, należące do grupy często określanej jako "uparte rozrabiaki". W wielu aspektach jest to nazwa krzywdząca, a przynajmniej zdradzająca niezrozumienie psychiki młodego człowieka. Tzw. "rozrabiaki" to tak naprawdę dzieci, które od wczesnych lat wiedzą, czego chcą, i nie boją się o tym mówić. Rodzice mogą być dumni, że mają w domu takiego małego wojownika, mimo że często wiąże się to z większymi wymaganiami wychowawczymi.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo