Magiczny ekspres

Tytuł oryginalny:
Welten-Express
Autor:
Anca Sturm
Tłumacz:
Elżbieta Ptaszyńska-Sadowska
Wydawcy:
Legimi (2021)
Media Rodzina (2018-2021)
ISBN:
978-83-8008-777-4, 978-83-8008-891-7
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
powieści
proza
5.0

"Magiczny ekspres" - pierwsza część nowej, fantastycznej serii dla dzieci autorstwa Anki Sturm!

Fani Szkoły Magii i Czarodziejstwa znają pewien pociąg, który Harry’ego i jego przyjaciół zawiózł do Hogwartu. A co byście powiedzieli, gdyby to sam POCIĄG był szkołą? Może nie szkołą magii, ale szkołą magiczną? Szkołą z internatem, która z założenia nie ma adresu, bo porusza się po całym świecie?

Flinn co wieczór siedzi na nieczynnym dworcu – tam, skąd dwa lata wcześniej zniknął jej starszy brat Jonte. Pewnej nocy w tej zabitej deskami miejscowości zatrzyma się nadzwyczajny pociąg – pociąg z pocztówki od Jontego! Pełna wątpliwości Flinn wsiądzie jednak na jego pokład (jako pasażerka na gapę) i wpadnie w wir przygody! Będzie musiała bowiem rozwiązać tajemnicę zniknięcia chłopaka w napędzanym magiczną technologią internacie pełnym wyjątkowych dzieci; miejscu, w którym znajdzie przyjaciół, wrogów i wiele sekretów.

Dziewczyna nie wie jeszcze jednak, że największy sekret skrywa ona sama...

Pełen tajemnic internat na kołach. Dziewczyna, która musi odnaleźć brata. Podróż napędzana węglem, parą i… magią.

"Magiczny ekspres" - doskonała propozycja dla fanów serii o Harrym Potterze, „Nevermoor” i „Złotego kompasu”. Idealna na prezent dla wybrednego czytelniczo młodego nastolatka

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Dawno żadna seria z młodzieżowej fantastyki tak mnie nie wciągnęła. Wręcz mogę chyba uznać, że to pierwszy cykl od czasów mojego gimnazjum, który w jakiś sposób budzi we mnie podobne uczucia co Harry Potter. Mamy tu wciągającą akcję, tajemnice, szkolny magiczny ekspres a przede wszystkim dobrze opisaną fabułę, która nie jest jedynie wielkim chaosem przypadkowo dziejących się rzeczy, jak to ma niestety miejsce w serii „Nevermoore”. Do tej pory wyszły w Polsce jedynie dwie pierwsze części serii, jednak już z niec­ierp­liwo­ścią­ czekam na kolejne! 8,5/10 dla każdego z tomów. • I) W pierwszej części poznajemy Flynn- trzynastolatkę, której przed rokiem zaginął starszy brat. Od tej pory dziewczynka spędza wieczory na opuszczonym dworcu rozmyślając o swojej stracie i uciekając od sytuacji w domu, gdzie nie dzieje się najlepiej. Jedyna rzecz jaka utrzymuje nadzieję Flynn na odnalezienie brata to pocztówka z wizerunkiem pociągu, którą Jonte przysłał do domu już po zniknięciu. Pewnego razu dziewczynka zauważa nadjeżdżający pociąg, mimo, że peron już dawno został wyłączony z użytku. Rozpoznając maszynę z pocztówki Flynn postanawia „na gapę” wsiąść do ekspresu rozpoczynając tym samym nie tylko swoją podróż do świata magii, ale także krętą ścieżkę poszukiwań zaginionego Jonte’go.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo