I jak tu być grzeczną?

Tytuł oryginalny:
Bound to be bad
Autor:
Annie Barrows
Ilustracje:
Sophie Blackall
Tłumacz:
Emilia Kiereś
Wydawcy:
Wydawnictwo HarperCollins Polska (2020)
HarperKids (2020)
Wydane w seriach:
Nierozłączki
Ivy & Bean
ISBN:
978-83-276-5820-3
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
5.0

Poznajcie Lilkę i Pestkę, przyjaciółki, które wcale nie chciały się polubić. Dzień z każdą chwilą staje się gorszy, a jest dopiero dziewiąta rano. Czy to wina Pestki, że wylizała talerz? Czy to wina Pestki, że włóczka Anki się skończyła? Owszem. Pestka poważnie się zastanawia, czy bycie grzeczną jest warte swojej ceny. Lilka twierdzi, że tak, bo jeśli ktoś jest naprawdę grzeczny, dzikie zwierzęta mogą go pokochać i nawet pójść za nim do domu. O rany! Dziewczynki postanawiają, że będą najgrzeczniejsze w całym mieście. Grzeczne, wielkoduszne, o czystych sercach. Zaraz, zaraz! Jakim więc cudem na koniec są brudne, mokre i w tarapatach?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Nierozłączki jak zwykle niezawodne. Super książka dla dziewczyn i chłopaków.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo