Historia naszej świadomości:

jak po czterech miliardach lat ewolucji powstał świadomy mózg

Tytuł oryginalny:
Deep history of ourselves
the four-billion-year story of how we got conscious brains,
Inne tytuły:
jak po czterech milionach lat ewolucji powstał świadomy mózg
Autor:
Joseph E. LeDoux
Ilustracje:
Caio da Silva Sorrentino
Tłumaczenie:
Anna Binder
Marek Binder
Wydawca:
Copernicus Center Press (2020-2023)
ISBN:
978-83-7886-503-2, 978-83-7886-603-9
Autotagi:
druk
książki
publikacje popularnonaukowe
Więcej informacji...

Słynny neurobiolog Joseph LeDoux zgłębia historię naturalną życia na Ziemi, prezentując nowe spojrzenie na podobieństwa między nami a naszymi przodkami z zamierzchłych czasów. Ten zajmujący przegląd całej ewolucji ziemskiej rzuca nowe światło na to, jak ewoluowały układy nerwowe u zwierząt, jak kształtował się mózg i co to znaczy być człowiekiem. Autor przekonuje, że kluczem do zrozumienia ludzkiego zachowania jest spojrzenie na ewolucję przez pryzmat pierwszych żywych organizmów. Śledząc łańcuch ewolucyjnej chronologii, pokazuje, w jaki sposób nawet najprostsze organizmy jednokomórkowe musiały rozwiązywać te same problemy, które my i nasze komórki musimy rozwiązywać każdego dnia.To niezwykła książka - Eric R. Kandel - laureat Nagrody Nobla, profesor Columbia UniversityGodna podziwu praca jednego z najważniejszych neurobiologów swojego pokolenia - "Nature"Joseph Le Doux - profesor nauk przyrodniczych Fundacji im. Henry’ego i Lucy Moses, profesorem neurobiologii, psychologii, psychiatrii oraz psychiatrii dzieci i młodzieży na Uniwersytecie Nowojorskim (NYU). Autor książek Lęk (CCPress) Mózg emocjonalny i Synaptic Self"
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:jak po czterech milionach lat ewolucji powstał świadomy mózg the four-billion-year story of how we got conscious brains, jak po czterech miliardach lat ewolucji powstał świadomy mózg
Autor:Joseph E. LeDoux
Ilustracje:Caio da Silva Sorrentino
Tłumaczenie:Anna Binder Marek Binder
Wydawca:Copernicus Center Press (2020-2023)
ISBN:978-83-7886-503-2 978-83-7886-603-9
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana publikacje popularnonaukowe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 7 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo