W głębi kontinuum

Tytuł oryginalny:
Continuum concept
Inne tytuły:
jak wychowywać, żeby nie krzywdzić?
Autor:
Jean Liedloff (1926-2011) ...
Tłumacz:
Cezary E. Urbański ...
Przedmowa:
Sylwia Chutnik
Wydawcy:
Mamania Anna Zdrojewska-Żywiecka (2010-2021)
Grupa Wydawnicza Relacja (2018)
Wydawnictwo Mamania - Grupa Wydawnicza Relacja (2018)
Dom Wydawniczo-Księgarski KOS (1995-1999)
ISBN:
83-7106-002-5, 978-83-65796-43-1
978-83-66750-98-2, 978-83-930598-0-5
Autotagi:
druk
Indianie
książki
Więcej informacji...
3.0

Ta książka zmieni Twoje życie.Jean Liedloff podczas swoich wypraw do amazońskiej dżungli przez wiele miesięcy żyła wśród Indian z plemienia Yequana. Obserwowała ich niebywały spokój, pogodne usposobienie i odkryła, że korzenie tego stanu ducha leżą w sposobie wychowywania przez nich dzieci. Dlaczego współczesny świat tak lekceważy emocjonalne i fizyczne potrzeby dziecka?Jaka jest nasza prawdziwa natura? Kto odebrał nam prawo do szczęścia?Radykalna książka Jean Liedloff od ponad 40 lat stanowi przedmiot gorących dyskusji w gronie nie tylko naukowców i antropologów, ale także psychologów oraz rodziców, dla których stała się pozycją niemal kultową. To pionierska książka, która zapoczątkowała ruch Rodzicielstwa Bliskości i po którą powinien sięgnąć każdy, kto kiedykolwiek był dzieckiem."Ta książka jest dziełem geniuszu"dr Robert Epstein, redaktor naczelny "Psychology Today""To jedna z najważniejszych książek, jakie miałam w ręku. Jako matka i babcia będą ją polecać wszystkim młodym i starym, żebyśmy w końcu dochowały się szczęśliwego pokolenia, które nie będzie spędzało drugiej połowy życia w gabinetach terapeutów."Joanna Eichelberger, artystka, założycielka Kręgu Kobiet"Czemu więc nie zaufać samej sobie, chociaż czasem, w tych najbardziej ważnych kwestiach? Czemu nie spojrzeć na swoje dziecko jako na odrębny byt - ze swoimi preferencjami, swoim temperamentem i umysłem. Przecież »w toku ewolucji nie mógł powstać gatunek, w którym dzieci doprowadzałyby swoich rodziców do szału - to byłoby wbrew logice«, jak pisze Liedloff."Sylwia Chutnik, pisarka
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Książka ma wiele ciekawych informacji ale styl napisania bądź tłumaczenia jest dość trudny. Dla rodzica który czyta z przerwami i musi mieć podzielność uwagi jest wg mnie trudna, czasem nawet nużąca. Przypomina książki akademickie. Nie dokonczyłam jej ponieważ uważam, że jest naprawdę więcej lepszych książek od niej.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:jak wychowywać, żeby nie krzywdzić? The continuum concept jak wychować, żeby nie skrzywdzić?
Autorzy:Jean Liedloff (1926-2011) Sylwia Chutnik Cezary E. Urbański
Tłumaczenie:Cezary E. Urbański Cezary Urbański
Przedmowa:Sylwia Chutnik
Posłowie:Sylwia Chutnik
Adaptacja:Sylwia Chutnik
Wydawcy:Mamania Anna Zdrojewska-Żywiecka (2010-2021) Grupa Wydawnicza Relacja (2018) Wydawnictwo Mamania - Grupa Wydawnicza Relacja (2018) Dom Wydawniczo-Księgarski KOS (1995-1999)
ISBN:83-7106-002-5 978-83-65796-43-1 978-83-66750-98-2 978-83-930598-0-5
Autotagi:druk elementy biograficzne Indianie książki literatura literatura faktu, eseje, publicystyka literatura stosowana poradniki poradniki i przewodniki sprawozdania
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 14 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo