Porwanie jeża Eliasza

Autor:
Ewa Nowak
Ilustracje:
Anna Łazowska
Wydawcy:
HarperKids (2020)
HarperCollins Polska
Wydane w seriach:
Pomóż Mi Przetrwać
Akademia Mądrego Dziecka
Akademia Mądrego Dziecka (HarperCollins Polska)
ISBN:
978-83-276-5818-0
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
5.0 (3 głosy)

Jeż to dzikie zwierzę, które wszyscy znamy i czasem je spotykamy. Ten niewielki ssak z kolcami jest bohaterem naszego opowiadania i ma na imię Eliasz. Pewnego razu chłopiec znajduje małego jeża. Dziecko myślało, że zwierzątko zostało porzucone, więc zabrało je do domu. Ale czy zrobiło dobrze, czy jeż na pewno był pozostawiony sam sobie?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Bardzo fajna książka, ktora uczy dzieci jak postępować z dzikimi zwierzętami. Polecam
  • Bardzo ciekawa książka, która uwrażliwia dzieci na kwestie związane z ochroną zwierząt. Przystępny tekst, ciekawa historia, piękne ilustracje. Polecam
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo