Literkowa książka

Autor:
Alicja Krzanik
Ilustracje:
Anna Salomon
Wydawca:
Wydawnictwo Nasza Księgarnia (2020)
ISBN:
978-83-10-13582-7
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
podręczniki
szkoły podstawowe
wiersze
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Wawer m.st. Warszawy - Katalog centralny
5.0

Szydełkowa książka, jakiej jeszcze nie było! O to osa, M to motyl, Ł to łąka… Każda literka coś w sobie kryje. Czy zgadniecie co? Dzięki pięknym włóczkowym ilustracjom i zabawnym wierszykom nauka literek to świetna zabawa. Anna Salamon – matka piątki dzieci, przedszkolna „pani od sztuki” i ilustratorka. Współpracuje ze „Świerszczykiem”. W świat ilustracji przemyciła szydełko i kilkadziesiąt kilogramów włóczki, nie licząc recyklingowych tkanin i pasmanterii. Stworzyła w internecie miejsce Deszczowy Dom, gdzie dzieli się anegdotami z życia matki i przygodami z pracy ilustratorki. W wolnych chwilach jeszcze bardziej ochoczo pracuje. Alicja Krzanik – urodziła się w Beskidzie Wyspowym. Szczęśliwa mama dwójki dzieci. Absolwentka Państwowego Liceum sztuk Plastycznych im. Antoniego Kenara w Zakopanem. Autorka wierszy dla dzieci. Współpracuje m.in. ze „Świerszczykiem” oraz magazynem „Dzieci”. Kiedy akurat nie rymuje, wspina się po górach, czyta, maluje, gra na flecie poprzecznym lub tworzy biżuterię. Podczas pisania towarzyszą jej dwie rozmruczane kotki – poezja w najczystszej formie. [https://www.azymut.pl/mw/?m=106&indeks=14479600206KS&itr=2]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Pięknie wydana książka, która przybliża dziecku świat liter. Polecam
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo