Mój przyjaciel niedźwiedź

Autor:
Katarzyna Minasowicz
Wydawca:
Wydawnictwo Bajka (2018)
ISBN:
978-83-65479-28-0
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Źródło opisu: Gminna Biblioteka Publiczna im. Zofii Solarzowej w Białym Dunajcu - Katalog księgozbioru

Tę książkę czyta się szybko. Ogląda długo. A myśli o niej jeszcze dłużej. Warto do niej wracać wielokrotnie i przeglądać od deski do deski, by poznawać siebie i inne dziewczynki / innych chłopców, i próbować zrozumieć, co i jak myślą chłopcy / dziewczynki. Podobne, w dodatku czytane jedna po drugiej opowieści Felki i Felka (książka jest dwustronna, z jednej strony mamy Felkę, z drugiej – Felka) o ich przyjacielu niedźwiedziu zaskoczą już nieduże dzieci (rówieśników bohaterów) i skłonią do zastanowienia, że jednak – niby podobni – Felka i Felek czego innego się boją, co innego wydaje im się wstrętne. Gdy ją przerasta ogromny plecak, to jego... sprzątanie pokoju. Możemy czytać tę książkę jako opowieść o różnicach między („wcale nie takim różowym”) światem dziewczynki i światem chłopca, o ich odmiennym sposobie myślenia i przeżywania oraz nazywania emocji. A jednak – mimo pozorów – jest to również historia o tym, że to, co najważniejsze, czyli właśnie emocje, są wspólne. Bo przecież strach jest strachem niezależnie od płci i tego, że boimy się czego innego... „Mój przyjaciel niedźwiedź” będzie się zmieniać wraz z wiekiem czytelnika i przy każdej kolejnej lekturze odkrywać przed nim nowe tajemnice. O własnej i (może przede wszystkim) odmiennej płci.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo