Psychoterapia poznawczo-behawioralna:

teoria i praktyka

Autorzy:
Agnieszka Popiel
Ewa Pragłowska
Wydawcy:
Wydawnictwo Naukowe PWN (2022-2023)
Wydawnictwo Paradygmat (2008)
ISBN:
978-83-01-22271-0, 978-83-61269-04-5
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
publikacje fachowe
publikacje naukowe

Psychologia to niezwykle szeroka dziedzina wiedzy, wśród której możemy wyróżnić różne kierunki i rodzaje terapii. Jednym z takich rodzajów jest terapia poznawczo-behawioralna, a jednym z najlepszych podręczników dostarczającym wiedzę w tym zakresie jest podręcznik autorstwa Agnieszki Popiel oraz Ewy Pragłowskiej zatytułowany "Psychoterapia poznawczo-behawioralna. Teoria i praktyka". Ów podręcznik przeznaczony jest dla studentów psychologii, którzy zamierzają podjąć specjalizację w zakresie psychoterapii poznawczo-behawioralnej. To doskonała praca, która systematyzuje całą dotychczasową wiedzę w zakresie tego rodzaju terapii. Wydanie II podręcznika uległo rozszerzeniu i uaktualnieniu względem poprzedniej edycji. Książka omawia także kwestie związane z superwizją oraz zawiera rozważania na temat etyki psychologicznej. W zakończeniu książki poruszono zagadnienia dotyczące techniki pracy, a także opisy przypadków klinicznych wraz z omówieniem przebiegu terapii [opis wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo