Dramat udanego dziecka

Inne tytuły:
studia nad powrotem do prawdziwego Ja
Prawdziwy "dramat udanego dziecka"
Autor:
Alice Miller (1923-2010) ...
Wydawcy:
Oficyna Wydawnicza Impuls (2014)
Jacek Santorski Co Agencja Wydawnicza (1994-1995)
Wydane w seriach:
Losy Dzieci z Dobrych Domów
ISBN:
83-85386-61-0, 978-83-7850-655-3
Autotagi:
druk
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:studia nad powrotem do prawdziwego Ja Prawdziwy "dramat udanego dziecka" jak ukryty uraz wojenny oddziałuje na rodzinę tragedia Alice Miller die Tragödie Alice Millers wie verdrängte Kriegstraumata in der Familie wirken Wahre "Drama des begabten Kindes"
Autorzy:Alice Miller (1923-2010) Martin Miller
Wydawcy:Oficyna Wydawnicza Impuls (2014) Jacek Santorski Co Agencja Wydawnicza (1994-1995)
Serie wydawnicze:Losy Dzieci z Dobrych Domów
ISBN:83-85386-61-0 978-83-7850-655-3
Autotagi:biografie druk elementy biograficzne rodzina
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 6 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo