Psychologia: Jednostka w społeczeństwie i elementy psychologii stosowanej:

podręcznik akademicki

Inne tytuły:
Psychologia T. 3,
Redakcja:
Jan Strelau (1931-2020)
Wydawca:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (2000-2008)
ISBN:
83-87957-04-6, 83-87957-06-2
978-83-7489-084-7, 83-879557-06-2
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
psychologia
skrypty
szkoły wyższe
Więcej informacji...
3.0

Dział 8: Człowiek w relacji z innymi; Rozdział 42: Wiedza jednostki i sądy o świecie społecznym; Rozdział 43: Postawy i ich zmiana; Rozdział 44: Tożsamość i współzależność; Rozdział 45: Relacje interpersonalne; Rozdział 46: Wpływ społeczny; Rozdział 47: Stereotypy i uprzedzenia; Dział 9: Edukacja; Rozdział 48: Psychologia wychowania; Rozdział 49: Psychologia kształcenia; Dział 10: Działalność zawodowa i publiczna; Rozdział 50:Psychologia pracy; Rozdział 51: Psychologia organizacji; Rozdział 52: Psychologia ekonomiczna; Rozdział 53: Psychologia polityczna; Rozdział 54: Psychologia ekologiczna; Dział 11: Zdrowie i choroba; Rozdział 55: Udział psychologii w rozwiązywaniu problemów zdrowia somatycznego; Rozdział 56: Teoria stresu psychologicznego i radzenia sobie; Rozdział 57: Psychologiczne uwarunkowania powstawania i rozwoju chorób somatycznych; Rozdział 58: Psychologiczne problemy chorych somatycznie; Rozdział 59: zdrowie behawioralne; Rozdział 60: wprowadzenie do psychologii klinicznej; Rozdział 61: Psychologiczna diagnoza zaburzeń psychicznych; Rozdział 62: Podstawowe zaburzenia psychiczne; Rozdział 63: Pomoc psychologiczna; Rozdział 64: Psychologia kliniczna dziecka; Rozdział 65: Neuropsychologia kliniczna-charakterystyka dyscypliny; Rozdział 66: Zaburzenia neuropsychologiczne w funkcjonowaniu człowieka; Rozdział 67: Zastosowanie neuropsychologii w praktyce społeczne; Rozdział 68: Psychopatologia zjawisk sopłecznych; Rozdział 69: Psychoterapia; Rozdział 70: Psychologiczne podstawy niepełnosprwności i rehabilitacji; Dział 12: Etyka zawodowa psychologii; Rozdział 71: Etyczne aspekty uprawnienia zawodu psychologa; Rozdział 72: Kodeks etyczno-zawodowy psychologa;
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Nie jest to według mnie rewelacyjnie napisany podręcznik
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Psychologia T. 3, podręcznik akademicki
Redakcja:Jan Strelau (1931-2020)
Wydawca:Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (2000-2008)
ISBN:83-87957-04-6 83-87957-06-2 978-83-7489-084-7 83-879557-06-2
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana podręczniki psychologia publikacje dydaktyczne publikacje naukowe skrypty szkoły wyższe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 25 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo