Dziecko niepełnosprawne w rodzinie:

praca zbiorowa

Redakcja:
Irena Obuchowska (1932-2016)
Wydawcy:
Wydaw. Szk. i Pedag (1999-2008)
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne (1991-2008)
ISBN:
83-02-04450-4, 978-83-02-07257-4
83-02-07257-4
Autotagi:
druk
książki
rodzina
Więcej informacji...
5.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Jest to trzecie wydanie poradnika prze­dsta­wiaj­ąceg­o w tak całościowy sposób problematykę funkcjonowania w rodzinie dzieci z różnymi niep­ełno­spra­wnoś­ciami. W części ogólnej skoncentrowano się na najważniejszych problemach, jakie napotykają rodzice od urodzenia dziecka do jego pełnoletności. W części szczegółowej omówiono sytuacje związane z różnymi rodzajami niep­ełno­spra­wnoś­ci.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:praca zbiorowa
Redakcja:Irena Obuchowska (1932-2016)
oraz:Irena Obuchowska (1932-2016)
Wydawcy:Wydaw. Szk. i Pedag (1999-2008) Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne (1991-2008)
ISBN:83-02-04450-4 978-83-02-07257-4 83-02-07257-4
Autotagi:druk książki literatura rodzina
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 13 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo