Rozwój psychiczny dziecka

Tytuł oryginalny:
Child behaviour
Inne tytuły:
poradnik dla rodziców, psychologów i lekarzy
od 0 do 10 lat
Autorzy:
Frances Lillian Ilg (1902-1981)
Louise Bates Ames (1908-1996)
Sidney M. Baker ...
Tłumacz:
Mirosław Przylipiak ...
Wydawcy:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (1992-2020)
Gdańskie Wydawnictwo Psycholog (2006-2007)
Wydaw. Psychologiczne (1994)
Wydawnictwo Marabut (1992)
Wydane w seriach:
Psychologia Dziecka
Wychowanie Dzieci
Wychowanie Dzieci 6
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...
5.0

Każdy rodzic wie, kiedy dziecko powinno zacząć siadać, samodzielnie chodzić, mówić, kiedy można spodziewać się pierwszych zębów i kiedy one wypadną. Jednak niewiele osób docieka przyczyn i prawidłowości rozwoju psychicznego, nierozerwalnie związanego z fizycznym. Niniejsza książka, przeznaczona dla rodziców, psychologów, lekarzy, studentów oraz innych osób obcujących z dziećmi, śledzi zmiany w zachowaniu dziecka od urodzenia do 10. roku życia, przedstawiając trudności naturalnie pojawiające się w rozwoju oraz takie, które wymagają interwencji z zewnątrz. Jest to kolejne wydanie pierwszej na polskim rynku książki, która od kilkunastu już lat rozwiewa wątpliwości i niepokoje, konfrontując codzienne obserwacje z naukowym ujęciem prawidłowego rozwoju dziecka.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Jest to jedna z najlepszych książek o rozwoju dziecka jakie czytałam. Polecam!
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:poradnik dla rodziców, psychologów i lekarzy od 0 do 10 lat Rozwój psychiczny dziecka od 10 do 14 lat
Autorzy:Frances Lillian Ilg (1902-1981) Louise Bates Ames (1908-1996) Sidney M. Baker Francez L. Ilg
Tłumaczenie:Mirosław Przylipiak Marek Horyński
oraz:Mirosław Przylipiak
Wydawcy:Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (1992-2020) Gdańskie Wydawnictwo Psycholog (2006-2007) Wydaw. Psychologiczne (1994) Wydawnictwo Marabut (1992)
Serie wydawnicze:Psychologia Dziecka Wychowanie Dzieci Wychowanie Dzieci 6
ISBN:83-85416-02-1 83-85416-65-X 83-85416-66-8 978-83-7489-043-4 978-83-7489-114-1 978-83-7489-433-3 978-83-7489-738-9 978-83-85416-18-0 978-83-87957-48-3 9788374890434 978-83-7489-114-1 83-7301-526-0 83-7301-532-5 83-7489-114-1 978-83-7489-114 83-87957-48-8995 98-83-7489-114-1 978-83-7489-033-3 978-83-7489-043-3
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk książki literatura literatura stosowana pedagogika podręczniki poradniki poradniki i przewodniki psychologia publikacje popularnonaukowe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 157 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo