Media cyfrowe wspierające procesy dydaktyczne

Autor:
Aleksander Piecuch
Wydawcy:
Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego (2020)
IBUK Libra (2020)
Uniwersytet Rzeszowski (2020)
ISBN:
978-83-7996-695-0
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
publikacje naukowe

Monografia porusza zagadnienia związane z edukacją w dobie rozwijającego się społeczeństwa informacyjnego. Technologie informacyjno-komunikacyjne stają się obecnie najszerzej stosowanymi w edukacji środkami dydaktycznymi. Ich umiejętne i rozważne wykorzystanie w procesach dydaktycznych powinno skutkować efektywnością procesów uczenia się i nauczania. Jest to ważny przyczynek do wszechstronnego wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży oraz przygotowania do życia we współczesnym w coraz większym stopniu ucyfrowionym świecie. Monografia porządkuje wiedzę na temat edukacji wspomaganej mediami cyfrowymi oraz ustala jej jakość. Praca porusza szeroki zakres zagadnień począwszy od aspektów technicznych związanych z nowymi technologiami cyfrowymi, poprzez zagadnienia związane z wykorzystaniem Internetu w zarządzaniu szkołą oraz w procesach dydaktycznych, technologiami inżynierii wiedzy, teleedukacją a na wirtualnej edukacji kończąc.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Monografia porusza ciekawe i aktualne kwestie z obszaru edukacji techniczno-informatycznej i medialnej. W części pierwszej publikacji, zatytułowanej „Media cyfrowe w edukacji” , omówiono zagadnienia związane z technicznymi środkami wsparcia dla procesów uczenia się i nauczania (m. in. technologie informacyjne wspierające poszukiwanie, gromadzenie i zapamiętywanie informacji, projektory multimedialne, tablice kopiujące i interaktywne, wizualizery, wskaźniki, systemy tekstowe i wide­okon­fere­ncyj­ne, dysk w chmurze, i-Lab) oraz zastosowanie technologii Internetu w szkolnictwie (tj. blogi, mikroblogi, otwarte zasoby edukacyjne, portale korporacyjne, szkoła w przestrzeni wirtualnej). Część druga zatytułowana „Technologie bliskiej przyszłości” traktuje o inżynierii wiedzy, teleedukacji oraz edukacji wirtualnej i obejmuje zagadnienia takie, jak technologia hipertekstu, e-Learning, m-Learning, e-Twinning, wirtualne laboratoria, wycieczki, biblioteki czy chaterbooty.
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo