Nocne opowieści

Tytuł oryginalny:
Petites histoires de nuits
Autor:
Kitty Crowther
Tłumacz:
Jadwiga Jędryas
Ilustracje:
Jadwiga Jędryas
Wydawca:
Wydawnictwo Dwie Siostry (2020)
ISBN:
978-83-8150-131-6
Autotagi:
beletrystyka
druk
ikonografia
książki
proza
4.0

Trzy tajemnicze historie z ilustracjami jak ze snu - do czytania nie tylko na dobranoc. Kitty Crowther wyczarowuje przed nami magiczny nocny świat i nadaje mu zaskakujące barwy, z właściwą sobie oryginalnością odnawiając tradycję bajek opowiadanych na dobranoc.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Mały Niedźwiadek leży już w łóżku, kiedy prosi Mamę o trzy bajki. Aż trzy? – dziwi się Mama. Proszę, proszę, proszę! Poprosiłem trzy razy. Powtórzona po trzykroć formułka staje się magicznym zaklęciem, które otwiera skarbnicę bajek. Niedźwiadkowa Mama opowiada… ale nie baśnie, nie historie o królach i księżniczkach. Z maminej wyobraźni wyłaniają się postaci, które najprędzej spotkalibyśmy w Muminkach Tove Jansson. Pojawia się Strażniczka nocy, która co wieczór uderza w gong. Zora, dziewczynka z mieczem i Jacko Mollo, który śpi do góry nogami. Najbardziej rozczulający jest Nobo, małe stworzenie w wielkim płaszczu, które na dnie morza znajduje swój sen. Pod piórem Kitty Crowther powstaje magiczny nocny świat, oryginalny i pełen prostych, ale rozbudzających wyobraźnię wydarzeń. We wszystkich historiach pojawia się wątek snu i związanych z nim wieczornych rytuałów, zachęcając dorosłych do odnowienia zwyczaju opowiadania bajek na dobranoc. Również warstwa wizualna książki jest zaskakująca – autorka posłużyła się fluo­resc­ency­jnym­i markerami i kredkami, a jej ilustracje mogą być inspiracją dla młodszych czytelników, by tworzyć własne nocne opowieści!
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo