Sztuczna inteligencja:

to, o czym dorośli ci nie mówią, (bo często sami nie wiedzą)

Inne tytuły:
To, o czym dorośli Ci nie mówią
Autor:
Boguś Janiszewski
Ilustracje:
Max Skorwider
Wydawca:
Wydawnictwo Publicat (2019-2021)
ISBN:
978-83-271-2567-5, 978-83-271-2655-9
Autotagi:
druk
książki
publikacje popularnonaukowe
5.0

Wyrusz w fascynującą podróż po świecie nowych technologii i sprawdź, jak będzie wkrótce wyglądała nasza rzeczywistość. Dla fanów smartfonów, komputerów i robotów od 9 do 113 lat! Po co nam sztuczna inteligencja? Kto lepiej kłamie - maszyny czy ludzie? Co my będziemy robić, gdy maszyny będą już robić za nas wszystko? W czym nadal jesteśmy lepsi od robotów? Czy da się nas wymienić na nowszy model? Uważaj na swój cyfrowy ślad! Lektura obowiązkowa dla każdego! Jak maszyny postrzegają otaczający nas świat i przetwarzają informacje? Czy roboty potrafią się uczyć i zastąpią nas w pracy? Książka w ciekawy sposób odpowiada na te i wiele innych pytań,wprowadzając w zagadnienia związanie ze sztuczną inteligencją. Pozwala zrozumieć, jak działają maszyny i jakie mechanizmy sprawiają, że pracują samodzielnie. Dzięki zabawnej formule książki zarówno młodsi, jak i starsi czytelnicy zainteresują się sztuczną inteligencją, nowymi technologiami i przygotują na rewolucję, jaka dokonuje się nanaszych oczach. Polecam. [dr hab. inż. Dominik Belter - adiunkt w Instytucie Robotyki i Inteligencji Maszynowej na Politechnice Poznańskiej]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Wydaje mi się, że jest to dość kompletne kompendium wiedzy o rozwoju technologii (AI w szczególności) dla starszego dziecka/młodego nastolatka (9-14 lat). Napisane z humorem, ale przejrzyście (jest jak rozwinięty konspekt, w którym wyjaśnia się pojęcia, nie pomija się szczegółów, np. nazw w j.ang czy wartości MB, TB). Polecam także dorosłym, którzy nie są w temacie.
  • Kolejna po Ekonomii, Polityce, Mózgu i Kosmosie edukacyjna książka duetu Janiszewski-Skorwider. Tym razem autorzy zdradzają nam, czego dorośli nie mówią dzieciom o sztucznej inteligencji. Żyjemy w czasach rewolucji technologicznej – coraz bardziej zanurzeni w oceanie informacji i bodźców. Barwna, opowiedziana żywym językiem historia to nie tylko przegląd najnowszych zdobyczy cywilizacji. Ujawnia mechanizmy, które kierują zmianami tech­nolo­gicz­nymi­, w przystępny i logiczny sposób wyjaśniając nawet najtrudniejsze zagadnienia. Sięga do historii, ale wybiega też w przyszłość sztucznej inteligencji, odpowiadając na frapujące pytania: czy człowieka da się wymienić na nowszy model? I co my, ludzie, będziemy robić, gdy maszyny będą już robić za nas wszystko?
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo