Intrygantki

Tytuł oryginalny:
Théâtre
Autor:
Eric-Emmanuel Schmitt
Tłumacz:
Wawrzyniec Brzozowski ...
oraz:
Eric-Emmanuel Schmitt
Wydawcy:
Wydawnictwo Znak Litera Nova (2010-2013)
Wydaw. Znak (2009)
Wydane w seriach:
Znak Litera Nova
ISBN:
978-83-240-2334-9, 978-83-240-2514-5
978-83-240-1334-9, 978-83-240-2334-0
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...
3.2 (11 głosów)

Oto nienawiść, która nie cofnie się przed niczym. Oto namiętność, która wybaczy nawet najgorsze winy. Dzieli je od siebie zaledwie mały krok. Pięć kobiet pałających żądzą zemsty zastawia pułapkę na mężczyznę, który dawno temu złamał każdej z nich serce. Jednak kiedy zwabiony podstępem Don Juan wpada w ich sidła, cały misterny plan wali się w gruzy. Okazuje się, że mimo upływu lat uwodzicielskie słowa Don Juana nie straciły nic ze swojej zniewalającej mocy. Kobiety szybko odkrywają, że tajemniczy łajdak, którego tak przez lata nienawidziły, wciąż ma nad nimi władzę. Dawne namiętności odżywają - i okazują się o wiele silniejsze niż pielęgnowany latami gniew z powodu zdrady.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Sąd nad Don Juanem w zamku Volognes! • Tajemniczy gość doktora Freuda! • Przejmujący monolog Dawida! • Szatańska filozofia w szklanej katedrze! • Wszystko to w "Intrygantkach" Schmitta! • Czy słynny uwodziciel zostanie ukarany, czy zwycięży nienawiść czy miłość. Wiele ważnych pytań padnie w rozmowie doktora Freuda z nieznajomym. Kim on jest,czy to Stwórca przybrał tę postać? Można z nim porozmawiać o tym, czego człowiek oczekuje od życia, czym jest odwaga w przededniu Holokaustu? Przed jakim wyborem stoi Freud, jaką podejmie decyzję? • Kolejna postać, z trzeciego dramatu - Dawid, do kogo kieruje swój monolog, może ty będziesz jego odbiorcą? • Na koniec diabły, teraz one zajmują scenę. Jaki jest ich projekt, czy ludzie naprawdę przywykli do zła? • Ważne rozmowy, pytania, próby odpowiedzi w czterech dramatach Schmitta. • Kurtyna!
  • Cztery, różne od siebie historie napisane w formie dramatu. Wspólnym ich mianownikiem jest trudna miłość oraz dylematy moralne, którym poddają się bohaterowie, postawieni pod ścianą życia.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Nuit de Valognes Bâillon École du diable Visiteur Gość Tyt. oryg.: Theatre Knebel Szatańska filozofia Noc w Valognes
Autor:Eric-Emmanuel Schmitt
Tłumaczenie:Wawrzyniec Brzozowski Eric-Emmanuel Schmitt Zbigniew Brzozowski
oraz:Eric-Emmanuel Schmitt
Wydawcy:Wydawnictwo Znak Litera Nova (2010-2013) Wydaw. Znak (2009)
Serie wydawnicze:Znak Litera Nova
ISBN:978-83-240-2334-9 978-83-240-2514-5 978-83-240-1334-9 978-83-240-2334-0
Autotagi:dokumenty elektroniczne dramat druk elementy biograficzne epika książki literatura literatura piękna proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 17 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo