Wyprawa Kon-Tiki

Autor:
Joanna Jagiełło
Ilustracje:
Tomasz Kozłowski
Wydawcy:
HarperCollins Polska (2020)
Wydawnictwo Egmont Polska (2013-2020)
Harperkids
ISBN:
978-83-276-6183-8, 978-83-281-3669-4
978-83-281-4632-7
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
2.0

Czy da się zbudować tratwę tak, jak 1500 lat temu: bez plastiku, metalu, drutu, wiertarki? Dzielni żeglarze, którzy na tratwie Kon-Tiki przepłynęli z Peru na Wyspy Polinezji udowadniają, że nie ma rzeczy niemożliwych! „Wyprawa Kon-Tiki. Czytam sobie. Poziom 2” Joanny Jagiełło to wciągająca książka do nauki czytania dla przedszkolaków. Piękna opowieść o przyjaźni i odwadze, która pozwala spełniać marzenia, pochłonie małych czytelników bez reszty, a większa czcionka, nieskomplikowane zdania i ćwiczenia z sylabizowania ułatwią lekturę. [Wydawca]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Bardzo dobrze... zepsuta książka. W przeciwieństwie do dotychczas czytanych książek z serii z dopiskiem "Fakty", ktoś tu poszalał i ni stąd ni z owąd pojawia się pośród bohaterów... Mówiący krab. Ba! Krab nie tylko mówi, ale rozmawia z jednym z członków wyprawy, a nawet znajduje sobie morską żonę innego gatunku. Taki egzotyczny ewenement. • Niby nic, niby to dla dzieci, ale w moim odczuciu w czytance z pogranicza lektury popu­larn­onau­kowe­j dla najmłodszych taki zabieg ten to zdecydowanie więcej niż zwykła wpadka. Przyzwyczajona do kanwy podserii "Fakty" doznałam małego szoku podczas czytania na głos dziecku i pokaleczyłam mocno opowieść, próbując ominąć feralne fragmenty. Ubolewam tym bardziej, że do czasu, aż nie natknęłam się na słowa kraba, historia wydawała mi się jedną z najlepiej napisanych w serii.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Joanna Jagiełło
Ilustracje:Tomasz Kozłowski
Wydawcy:HarperCollins Polska (2020) Wydawnictwo Egmont Polska (2013-2020) Harperkids
Serie wydawnicze:Czytam Sobie Edukacyjny Egmont fakty. Poziom 2, Składam Zdania Czytam Sobie Fakty Poziom 2
ISBN:978-83-276-6183-8 978-83-281-3669-4 978-83-281-4632-7
Autotagi:beletrystyka biografie dokumenty elektroniczne druk elementy biograficzne epika książki literatura literatura piękna opowiadania proza zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 8 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo