Potop

Autor:
Henryk Sienkiewicz (1846-1916)
Wyd. w latach:
1966 - 2009
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.5 (2 głosy)
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Potop. [T. 1-3] Pan Wołodyjowski
Autor:Henryk Sienkiewicz (1846-1916)
Opracowanie:Anna Popławska Lucyna Michalska Maria Skalska
Posłowie:Tomasz Macios
Redakcja:Julian Krzyżanowski (1892-1976)
Lektor:Mieczysław Voit
Ilustracje:Marek Szyszko Lucjan Ławnicki
Przedmowa:Alina Nofer-Ładyka
Wydawcy:Wydawnictwo Zielona Sowa (1998-2009) Wydawnictwo Greg (2003-2007) Wydawnictwo Siedmioróg (1996-1999) Beskidzka Oficyna Wydawnicza (1997) Podsiedlik Raniowski i Spółka (1997) Prószyński i Spółka (1997) Elipsa (1992-1996) Państwowy Instytut Wydawniczy (1966-1984) Wydaw. Min. Obrony Narodowej (1974) Zakład Narodowy im. Ossolińskich
Serie wydawnicze:Narodowa Biblioteka Lektur Szkolnych Arcydzieła Literatury Polskiej Bellona Arcydzieła Literatury Polskiej (Wydawnictwo Zielona Sowa) Biblioteka Klasyki Polskiej Biblioteka Klasyki Polskiej - Podsiedlik-Raniowski i Spółka Trylogia Złota Seria Złota Seria - Zielona Sowa
ISBN:83-11-06740-6 83-7032-214-X 83-7083-800-6 83-7162-153-1 83-7162-355-0 83-7220-009-2 83-7220-052-1 83-7327-225-9 83-7327-872-9 83-7389-002-5 83-7389-933-2 83-85152-19-9 978-83-7389-835-6 978-83-7435-760-9 978-83-7623-413-7
Autotagi:druk epika historia książki literatura literatura piękna literatura stosowana podręczniki powieści proza publikacje dydaktyczne szkoły podstawowe szkoły średnie
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 39 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo