Prawda i kłamstwa

Tytuł oryginalny:
Thruth and lies
Autor:
Caroline Mitchell
Wyd. w latach:
2020 - 2023
ISBN:
978-83-8116-842-7, 978-83-8116-902-8
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
3.7 (3 głosy)

Poznajcie Amy Winter: komisarz policji i... córkę seryjnych morderców.

Amy pragnie pójść w ślady swego przybranego ojca, szanowanego policjanta. Jednak pewnego dnia otrzymuje list od siedzącej w celi więziennej Lillian Grimes, seryjnej morderczyni. List ten całkowicie zmieni życie Amy.

Lillian Grimes jest czystym złem. Psychopatyczną kryminalistką. I – niestety – biologiczną matką Amy. Teraz kobieta gotowa jest podać miejsca pochówku trzech spośród swoich ofiar – ale tylko wówczas, gdy Amy zagra w jej grę.

Podczas gdy koledzy detektywi gorączkowo szukają młodziutkiej dziewczyny porwanej przez nieznanego sprawcę, Amy musi stawić czoła własnej mrocznej przeszłości. Nawiedzana niewyraźnymi wspomnieniami siostry, która poświęciła życie, by ją ocalić, staje do wyścigu z czasem, chcąc odkryć zaginione zwłoki. Oraz ocalić porwaną dziewczynkę, rówieśnicę zmarłej siostry…

„Dzięki policyjnemu doświadczeniu Caroline Mitchell jest pisarką, która wie, jak zawiązać intrygę, stworzyć postaci i – co najważniejsze – przekazać emocje w każdym z thrillerów, które pisze”

"My Weekly"

„Wstrząsająca, mrożąca krew w żyłach i naprawdę straszna. Szczerze polecam tę niezwykłą powieść Caroline Mitchell”.

Patricia Gibney, autorka cyklu powieści o inspektor Lottie Parker

„Ta książka ma w sobie wszystko – dokładne opisy policyjnych procedur wraz z odpowiednim napięciem, tempem i fascynującą fabułą, lecz została także wzbogacona o element psychologiczny. Urzekła mnie od pierwszego zdania”.

Angela Marsons, autorka powieści o detektyw Kim Stone

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Ależ to był znakomity thriller! Wciągający i zaskakujący. Polecam! :)
  • Amy Witcher jest nieodrodną córką swojego ojca - Roberta. Podobnie jak on i jej starszy brat wstąpiła do policji kiedy tylko skończyła osiemnaście lat. Jej skrupulatność, dociekliwość i umiejętność odczytywania i łączenia nawet drobnych faktów sprawiają, że szybko odnosi sukcesy i zostaje komisarzem. • Niestety ukochany ojciec umiera, a Amy zajmuje jego miejsce, stając na czele specjalnej jednostki policji, zajmującej się najgłośniejszymi i najtrudniejszymi sprawami kryminalnymi. • Jedną ze spraw, nad którymi pracuje jej zespół jest sprawa "Bestii z Brentwood". Małżeństwa, które posługując się podstępem, wabiło, gwałciło i zabijało swojego czasu młode kobiety. W toku śledztwa i postępowania w latach osie­mdzi­esią­tych­ ujawniono miejsca ukrycia zwłok ofiar- oprócz trzech dziewczyn, których rodziny nadal liczą na odnalezienie ich szczątków. • Kiedy jeden ze skazanych małżonków, Jack Grimes, umiera w celi, jego żona wysyła do komisarz list, w którym proponuje współpracę, poprzez wskazanie miejsca zakopania brakujących zwłok, ale też wyjawia Amy straszną prawdę. Okazuje się bowiem, że funkcjonariuszka policji jest córką małżeństwa zabójców, adoptowaną przez Roberta i Florę Witcher kiedy miała cztery lata. • Wiadomość ta nie tylko przeraża kobietę, która czuje, że płynąca w niej krew zbrodniarzy sprawia, że nie zasługuje na to aby być policjantką. Informacja ta przywołuje też wspomnienia z dzieciństwa, które Amy (a w dzieciństwie Poppy) wyparła ze swojej świadomości. • Zmagając się z własnym wnętrzem i powracającą przeszłością Amy zgadza się na współpracę z biologiczną matką, tym bardziej, że w tym samym czasie dochodzi do porwania kolejnej dziewczyny. A w mediach społecznościowych publikowane są hashtagi wskazujące, że to porwanie ma wiele wspólnego z tymi, których dopuścili się Grimes'owie w przeszłości. • Ta książka to thriller psychologiczny z elementami kryminalnymi. Jej fabuła wciąga, a wewnętrzne rozterki Amy są bardzo dobrze wykreowane. • Jednak moim zdaniem na największą uwagę zasługuje postać Lillian. Ta bezduszna manipulantka, psychopatka, która nie liczy się nawet z własnymi dziećmi została moim zdaniem wykreowana najlepiej. Jako kobieta o specyficznych upodobaniach seksualnych, która dla swoich celów wykorzystywała męża oraz dzieci. Kobieta która po latach odkrywa możliwość ponownego wykorzystania naiwności swoich potomków do własnych celów. W zimny i wyrachowany sposób planująca każdy swój kolejny ruch. Ta postać Was omami i wciągnie we własną intrygę. • I to właśnie ze względu na Lillian polecam Wam tę książkę.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Caroline Mitchell
Wydawcy:Legimi (2023) Zysk i Spółka Wydawnictwo (2020-2023) NASBI (2020) ebookpoint BIBLIO (2020) Ewa Wojtczak
ISBN:978-83-8116-842-7 978-83-8116-902-8
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 9 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo