Psychologia i życie

Tytuł oryginalny:
Psychology and life
Autorzy:
Philip G. Zimbardo
Richard J. Gerrig
Redakcja:
Maria Materska
Wydawcy:
PWN (2012-2024)
Wydawnictwo Naukowe PWN (2006-2021)
ISBN:
978-83-01-14632-0, 978-83-01-17257-2
978-83-01-22667-1
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
psychologia
publikacje dydaktyczne
publikacje naukowe
Więcej informacji...

Psychologia i życie Najlepszy podręcznik wprowadzający w tematykę psychologii. Książka: prezentuje wiedzę z całego zakresu psychologii; dostarcza naukowych narzędzi do krytycznej oceny wiarygodności wyników badań oraz potocznej wiedzy psychologicznej; napisany przystępnym językiem, zawiera ilustracje ułatwiające zrozumienie najtrudniejszych zagadnień; znany na całym świecie, przetłumaczony na język chiński, japoński, rosyjski, hiszpański, niemiecki, włoski, portugalski. Najnowsze wydanie PSYCHOLOGII I ŻYCIA wzbogacono o: nowe wyniki badań, poszerzenie treści poszczególnych rozdziałów o nowe zagadnienia (np. kobiety – pionierki badań psychologicznych, ewolucja i genetyka człowieka, konsekwencje deprywacji snu, rozpoznawanie wspomnień i zaburzenia pamięci, omówienie długofalowych konsekwencji Stanfordzkiego Eksperymentu Więziennego); nowe bloki tematyczne rozwijające krytyczne myślenie i poszerzające wiedzę: PSYCHOLOGIA W TWOIM ŻYCIU MYŚLENIE KRYTYCZNE W TWOIM ŻYCIU elementy dydaktyczne ułatwiające zdobywanie wiedzy: pytania sprawdzające, testy wiedzy, podsumowania najważniejszych informacji. Ważnym celem podręcznika jest przekazywanie wiedzy o naukowych podstawach rozumowania psychologicznego. Kiedy studenci zadają nam pytania na tematy, które ich ciekawią, mają najczęściej już jakąś wiedzę, opartą na informacjach popularnonaukowych przekazywanych w środkach masowego przekazu. Część tych informacji jest adekwatna, jednak studenci nie za bardzo wiedzą, co z nią zrobić. Jak mają się nauczyć interpretowania i oceniania treści, które przekazują media? Jak mogą się stać bardziej świadomymi konsumentami zalewu cytowanych badań naukowych i ankietowych? Jak mogą oceniać wiarygodność źródeł? Stawiając odpór „wiarygodnym badaniom”, dostarczamy studentom naukowych narzędzi, umożliwiających krytyczną analizę otaczających ich informacji oraz formułowanie uogólnień adekwatnych do celów i metod badawczych. [nota wydawcy]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Philip G. Zimbardo Richard J. Gerrig
Redakcja:Maria Materska
Tłumaczenie:Ewa Czerniawska Józef Radzicki Aleksandra Jaworska-Surma Małgorzata Guzowska-Dąbrowska Joanna Kowalczewska Jerzy Radzicki
Wydawcy:PWN (2012-2024) Wydawnictwo Naukowe PWN (2006-2021)
ISBN:978-83-01-14632-0 978-83-01-17257-2 978-83-01-22667-1
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana podręczniki psychologia publikacje dydaktyczne publikacje naukowe skrypty szkoły wyższe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 10 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo