Jak nie spieprzyć życia swojemu dziecku

Autor:
Mikołaj Marcela
Wydawcy:
Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza (2020-2024)
Legimi (2020)
ISBN:
978-83-287-1303-1, 978-83-287-1304-8
978-83-287-1425-0, 978-83-287-2166-1
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
poradniki
wychowanie
3.0 (5 głosów)

Jak sprawić, by szkoła stała się miejscem przygotowującym dzieci do życia we współczesnym świecie? Jaki model edukacji wybrać? Co zrobić, żeby nauka nie nudziła? Czy warto interesować się alternatywnymi modelami edukacji? Jak uniknąć u dziecka lęku przed porażką? To tylko kilka z dziesiątek pytań, na które wyczerpująco, ale też w fascynujący sposób odpowiada Mikołaj Marcela. Nie skupia się na teorii, lecz praktyce, modelach, badaniach i własnym doświadczeniu.

"Z książki dowiecie się, dlaczego polska szkoła mogłaby spokojnie funkcjonować bez ocen, bez podstawy programowej i bez sprawdzianów. Przede wszystkim jednak spróbujcie sami odpowiedzieć na pytania, które tu zadaję, zapominając o tym, jak przez 12 lat o szkole nauczył was myśleć system edukacji. Dzięki temu możecie ocalić wasze dzieci, a ich edukacja może nareszcie nabrać sensu!" Mikołaj Marcela

Jakie najważniejsze tematy znajdziemy w książce?

  • Jak zmienić szkołę
  • Jak być mądrym rodzicem
  • Na co zwracać uwagę nauczycielom
  • Jak pomóc uczniom
  • Jak dobrze się uczyć
  • Dlaczego praktyka czyni mistrza
  • Czego brakuje w szkole
  • Jak motywować do nauki
  • Czy potrzebujemy ocen i egzaminów
  • Jak mogłaby wyglądać szkoła przyszłości

Książka dla wszystkich rodziców dzieci w wieku 0–18 lat.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Moim zdaniem książka bardziej dla ministra edukacji niż dla rodziców.
  • Spodziewałam się czegoś więcej. To, że polski system nauczania jest fatalny, zdajemy sobie wszyscy sprawę. Ale miałam dzieję na więcej praktycznych rad, a nie powtarzane w kółko "nie gódźcie się na to, zmieńcie to". Ale jak??? Niemniej jednak książkę polecam, choć smutna to lektura ...
  • rewelacyjna, nowatorska, dla każdego nauczyciela i rodzica
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo